Perşembe, Nisan 09, 2009

ganyan




Bugün sakallarında dökülme nedeniyle başvuran bir hastanın tahlilleri normal çıkınca
"Stresiniz var mı?" diye sordum
"Olmaz mı Doktor Bey. Ben ganyan bayii işletiyorum. Veresiyeciler yüzünden 40 bin lira kaybettim" dedi
"Nasıl kaybettiniz?" dedim
"Adam telefon açıyor, kuponu yazdırıyor, ben makineye girdiğimde onun parasını ödemek zorundayım. Kimisine güveniyorsun, ödemiyor para senden çıkıyor. Haftada iki gün, Pazartesi-Perşembe saat 2 ye kadar makinede oynanan parayı yatırmazsan adamlar merkezden bir düğmeyle makineni kapatıyorlar." dedi
"Siz oynuyor musunuz?" diye sordum

"Ben oynasam iyice batarım. Bazen emekli subaylar geliyor, onlarla ikişer liralık sürpriz kupon yapıyoruz eğlencesine" dedi
"Böyle sürpriz, rasgele oynanmış kuponların kazandığı oluyor mu?" diye sordum
"Olmaz mı! İki gün önce bir abimiz telefonla Foça'da yazlığından olmayacak atlarla dolu bir kupon yazdırdı. 30 liralık kupona 13 bin lira kazandı. Telefon ettim, haber verdim. Tamam sen tahsil et, ben gelince senden alırım dedi. Bana da bin liralık sakal attı" dedi
"Siz tam yeddiemin gibi güvene dayalı çalışıyorsunuz yani. İkramiyeleri de ödüyor musunuz?" dedim

"8 bin liraya kadar olanları para varsa makineden ödüyoruz. Hem üzerinde para tutmamış oluyorsun, hem de ödediğin ikramiyeden % 1 prim veriyorlar. Daha yüksek ikramiyeler vergiye tabi, %10'u kesiliyor" dedi
"Yeni baylik veriyorlar mı?" dedim
"Yeni yook. Eskiler 50 bin lira hava parası ile el değiştiriyor" dedi
Sakalının sıkıntıdan dökülebileceğini , ancak yeniden çıkacağını, endişe etmemesini söyledim ve Sertralin 50 mg 1x1 PO yazdım.




2 yorum:

Chroma dedi ki...

Annemle babamın boşanma sebebidir ganyan. Hastalıktır, verdiğinden fazlasını alır. Babam yıllar sonra bıraktı ama çok şey kaybetti. Hatta herşeyini kaybetti.

Hatchipu dedi ki...

insanlar gereksiz seylere para harcayacagina daha mantikli seylere yatirsaydi paralarini bugün bambaska olabilirdi hersey.
aklima kurban bayrami geldi nedense.o kurbanlara giden paralar,türkiyede hastanelere,okullara ve köylere vs vs vs yatirilsaydi cok daha hayirli seyler yapilirdi..
ganyan ile ``kazanacagim`` inanci..
inanca olan inancimla ``cennete gidecegim`` inanci..
sonumuz? mechul..