Çarşamba, Nisan 15, 2009

genç emeklilik





Bugün soğuk algınlığı nedeniyle başvuran 1966 doğumlu bir hastaya karnesi olup olmadığını sordum.
“Yeni emekli oldum, karne verilmiyormuş, artık kimlikle bakılacakmışız” dedi
Assubaylıktan emekli olmuş.
“Ne kadar genç yaşta emekli olmuşsunuz, şimdi ne iş yapacaksınız?” diye sordum
“Valla önce bir emekliliğin tadını çıkaracağım, çalışmayı düşünmüyorum” dedi
“Nasıl çıkartıyorsunuz emekliliğin tadını?” diye sordum
“Altı aydır sabah 12 de kalkıyorum, güzelcene kahvaltımı ediyorum. Akşama kadar Karşıyaka senin, Kemeraltı benim dolaşıyorum. Akşam rakımı içiyorum, gece geç saatlere kadar televizyonda filmler, tartışma programları seyrediyorum” dedi




“Ne kadar emekli ikramiyesi aldınız?” diye sordum
“48 bin lira aldım. Ayrıca bizim Ordu Yardımlaşma Sandığı OYAK’ta da 100 bin liranın üzerinde birikmiş. Toplu almak yerine aylık maaşı seçtim. Şimdi devletten 1200, OYAK’tan 1400, ayda 2600 lira geliyor, ev de kendimin, çalışmama gerek yok yani” dedi
“Parasal olarak haklısınız ama bu kadar genç, en üretken yaşınızda boş kalmak insanı hasta edebilir” dedim
Neşeyle
“Ben çalışırken bu kadar faal değildim, hiç boş kalmıyorum” dedi.

Soğuk algnlığı için Parasetamol 500 m 3x1 yazdım.

İlk fotograftaki erken emekliliği tavsiye eden çiftin sitesi ve çalışmamanın zevki adlı kitabın sitesi .

14 yorum:

missy dedi ki...

cok guldum gercekten, cok da guncel bir noktaya deginmissiniz
bugun ayca sen'in radyo programına da biri su ozlu sozu gondermisti
"calismak iyi bir sey olsaydı ustune para vermezlerdi"
sanırım sevmedigin isi yaptıgın zaman bu daha dogru oluyor:)
cok severek takip ediyorum yazdıklarınızı, tesekkurler:)
ama 43 yasında calısmaktan tamamen vazgecmek yanlıs bence de, nereye kadar uyu uyu, rakı ic, tv seyret, bir sure sonra baygınlık gecirir insan
bu arada cocuk falan yok anlasılan...

Ömür Aksoy dedi ki...

burası türkiye görüyormusunuz? bir taraftan çok düşük ücretlerle hayatını çalışmak zorunda olarak geçirenler var bir taraftan da gerek duyulmayan çalışmak

BlahBlah dedi ki...

asker sanırım. kimse bu kadar bol almıyor.

La Santa Roja dedi ki...

26,5 yaşındayım beni de emekli ederler mi ki erken erken :) Çook kıskandım.

Kriptograf dedi ki...

Oyak gerçekten tam bir kumbara, adeta birikirken unutturuyor kendini :) emekli olurken aa bi bakmışın zenginsin :) Kemeraltında gezmeyi özlemişim...

deli dana dedi ki...

tabi ki erken emekli olacak, üretkenlik olarak bakmayın hocam. insanlar yaşamak için doğarlar, çalışmak için değil. ben hâlâ emekli olabilmek için iş arayışı içindeyim. o adam işi bulmuş, çalışmış, en ideal, yaşayabileceği, yaşamdan zevk alabileceği çağlarda emekli olmuş. ömrümüzün en güzel ilk 30 senesini emekli olmak için iş arayışı içinde geçiriyoruz. sonra ölene kadar çalışıyoruz. hayat bu olmamamalı.

Adsız dedi ki...

Keske ordu mensuplarina saglanan haklar ve imtiyazlar devletin herhangi bir biriminde veya ozel sektorde calisan emekcilerede saglanabilse.

erdemkursat dedi ki...

zaten askerkende tüm işleri bizim çocuklarımıza yaptırdıkları için, yatmaya alışkınlardır.

Deniz dedi ki...

Ben ilk emekli maasimi 68 yasimda alacagim. 39 senem var yani. Ilk ise basladigimda bir mektup gondermislerdi de bu konuyla alakali, oyle kagit uzerinde gorunce bi fena olmustum.

Ama neden olmasin, insan omru uzuyor, yasam kalitemiz yukseliyor, hem de eger sevdigin bir isin varsa, insanin gidesi gelir heralde.

Adsız dedi ki...

Muhtar ölü tavuk gibi bakmış.

Mehtap dedi ki...

Ne kadar vahim bir durum.Benim sitemi ziyaret ederseniz görürsünüz.benim 24 saatim hakikaten dolu.tam gün çalışan 2 çocuk annesiyim.Ayrıca bunun yanında hiç oturmamacasına birşeyler üretmeye çalışıyorum, kitap okumaya çalışıyorum.televizyon asla izlemiyorum.Ve emekli olsam daha da aktif olacağımı düşünüyorum.Ama insanlar gereksiz programları izlemek,öğlene kadar uyumak, boş boş gezmeyi faal olarak görüyorlarsa ne diyeyim.

La Gazetta dedi ki...

Oturmak varken ayakta durmam yatmak varken oturmam. Hayat felsefem budur. 30 yaşında sabah 09ile gece çıkış saati belli olmayan ve sürekli ayakta ve yeri geldiğinde aylarca evime gidemeden geçiren bir insan olarak söylüyorum yalnız bunu. Adam gençliğini kimsenin gitmek istemediği gidip de dönmediği yerlerde, göçebe hayatı yaşar gibi 2 sene de bir memleket değiştire değiştire geçirmiş. Ömrünün bundan sonrasında tabii ki tadını çıkartacak. Ayrıca aldığı para da devlet ya da oyak tarafından kendisine hibe edilmiyor. Onu da çalışırken kazanmış, bir nevi kumbarasına para atmış. Bu yazıyı okursa benim yerime de bir kadeh kaldrısın. Ne mutlu.

Melek Duru'nun annesi dedi ki...

eşi asker ve şuan 4,5 ay eşinden ayrı olan biri olarak;borrachoperro'ya kesinlikle katılıyorum...

eşim martta yurt dışına gitti,ağustosta dönecek bebeğim ve ben yalnızız bunun haricinde bir sürü görevler oluyor ben eşimi,kızım babasını göremiyor,ve 4 yıllık evliliğimde 3 şehir değiştirdim,ev taşıdım bunların hangisini yaşadınız acaba?boşa atmak kolay,yaşayan bilir...yıllarca bunları yaşayınca e olsun artık emekliliğinde de o kadar ayrıca eşimden biliyorum yatmıyor eşşek gibi çalışıyor hatta öyle bir çalışma şartı ki kzından ve eşinden uzak 4,5 ay!son olarak asker olupta emekli olurken 'çok param var,zengin olmuşum diyenini duymadım'hiç birşey dışarıdan göründüğü gibi değil...

Melek Duru'nun annesi dedi ki...

eşi asker ve gören için eşinden 4,5 ay ayrı kalmak zorunda biri olarak;eşim şuan 4,5 aylık yurt dışı görevine gitti kızından ve benden çok uzak bunun yanında nöbetler başka görevler kızım babasını ben kocamı zor görüyoruz yanımızda olsa da ...4 yıllık evliliğimde 3 şehir değiştirdim,ev taşıdım yaşadığım yerlere hiç alışamadım çünkü buna vaktim olmadı... ayrıca eşimden biliyorum yatmıyor eşşek gibi çalışıyor hemde öyle çalışma şartları var ki 4,5 ay en önemlisi büyüme evresinde olan yavrusunun 4,5ayından mahrum kalıyor!
hanginiz yaşadınız acaba bunları?hiç kapıdan girdiğinizde çocuğunuzun sizi tanımadığı oldu mu?biz yaşıyoruz boşa atmak kolay,yaşayan bilir...ee en güzel yıllarını bu şekilde geçirmiş olsun emeklilikte de o kadar

son olarak asker olupta emekli olunca 'zengin oldum çok param var diyenini duymadım'dışarıdan göründüğü gibi değil