Cuma, Mart 06, 2009

lahana diyeti




Bugün mide ağrısı yakınması ile başvuran bir ev hanımı;
"Midem çok iyiydi, lahana suyu diyeti yaptım, şimdi ağrıdan duramıyorum" dedi
Bunu duyan hemşire hanım da "Lahana diyeti değil mi, bugünlerde herkes yapıyor. Hızlı kilo verdiriyor, ama mideyi safrayı çok bozuyormuş, herkes şikayetçi" dedi
"Nedir bu lahana diyeti, nereden duydunuz?" diye sordum
"Ahmet Maranki'den duydum, lahanayı çeşitli sebzelerle kaynatıp suyunu içiyorsun, yanında da sadece elma falan yiyorsun. Üç kilo verdim, ama keşke vermeseydim" dedi
"Ahmet Maranki kim ki?" diye sordum
İkisi birden "Aa, tanımıyor musunuz, çok meşhur, bütün kanallara çıkıyor, doktor" dediler



İnternetten baktım kendi sitesindeki biyografisine göre, tıpla hiç ilgisi olmayan, "Sosyal Siyaset Çalışma Ekonomisi Endüstri İlişkileri" doktorası yapmış bir ekstrasens ve bioenerjistmiş. Profesörlüğü de neresi olduğu anlaşılamayan bir akademide okutmanlık yaparken ilmi şura kararıyla aldığını iddia ediyor.



Hastama lahananın kilo verdirdiği konusunda hiç bir bilgimin olmadığını, ancak 1 hafta boyunca haşlama sebze meyve yerse zaten kilo vereceğini, eğer gerçekten kilo vermek istiyorsa böyle kıymeti kendinden menkul kişilerin lafına bakmadan günlük aldığı kaloriyi azaltıp, yaktığı kaloriyi arttırarak (yani egzersiz yaparak) istediği kadar kilo verebileceğini, bunu dışında kolay kilo verdirdiğini söyleyen kişi veya ürünlere itibar etmemesini söyledim, midesi için Famotidin 40 mg 1x1 yazdım

Daha sonra internetten bahsi geçen kişiyi izledim.
O kadar desteksiz, hızlı ve renkli bir şekilde sallıyor ki, acaba hasta mı diye düşünmeden edemedim.

29 yorum:

internetist dedi ki...

bir seneyi geçti, her yazınızı takip ediyorum. hatta google reader'ımdaki 200 blog içinde, sıkılmadan sonuna kadar okuduğum en iyi blogger sizsiniz.

son zamanlarda bir diyete ihtiyacım vardı. en sık duyduğum yöntem ise lahana diyeti idi. belki de şuan beni ipten aldınız :) bunun için çok teşekkür ederim.

peki kalori miktarını azaltıp, egzersizler dışında neler yiyip-içmemizi, neler yemememizi tavsiye edebilirsiniz?

ben yaklaşık 6 aydır vücut geliştirme ile uğraşıyorum. bu süre zarfında sigarayı ve göbek yaptığından dolayı birayı bıraktım. vücudumda ciddi değişiklikler olmasına rağmen sadece göbeğimi eritemiyorum.

kilom, boyuma göre çok normal. gerekli tüm egzersizleri de tekrarlamama rağmen "koşu, mekik ve çeşitli karın kasları vs" hamile bir kadın görüntüsü gibi göbeğim önde gidiyor :)

vücut geliştirmeye başlamadan önce gerekli doktor kontrolünden de geçmiştim, geçenlerde göbeğimi eritemediğim için tekrar başvurdum. artık yağ bağladığımı :) ve sürekli spor ile haşır neşir olmamı tavsiye etmekten başka bir şey söyleyemiyor. tavsiye diyetleri de bir işe yaramadı.

siz neler tavsiye edersiniz?

teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Bora Bey,
bu adamın bir de kozmik diyeti var akıllara zarar. Muhtemelen vucut dengesini bozdurarak bişeyler yaptırmaya çalışıyor. Konuyla alakalı bir hastanızın olması ve bunu bizle paylaşmanız çok güzel oldu. Diğer bloglarınızı da bu hızda güncellemeniz dileğiyle.

İçre dedi ki...

herşeyi bir kenara bırakın
o iğrenç tatları nasıl içiyorlar ben bu insanları anlayamıyorum :))

kumhavuzu dedi ki...

Bu lahana diyeti yıllar evvel Almanyada elden ele dolaşıyordu.Lahanayı kereviz sapları soğançorbası yeşilsoğan meksikabiberi ile falan kaynatıyorsunuz.Ama bunun yanında hergün yenmesi gerekenler var.Kalp ameliyatı olacaklara doktorlar tarafından yaptırılan haftada 3 kg vermeye yarayan bir diyet olduğu ekliydi.Ve kesinlikle uzun zaman sürmemeli ve sık tekrarlanmamalı diye uyarılıyordu yazıda.

Ama ne yazıkki bu ciddi pazarda herkes yalan yanlış bilgilerle ortaya çıkıyor ve çok insan bunlara inanıyor.

Size bu bilgileri bizimle paylaştığınız için bende teşekkür ediyorum

aysema dedi ki...

Yazılarınızı zevkle okuyorum. Bu sıra benim de bir doktora gereksinim var. Hatta "Bana Bir Doktor Lazım" diye de yazdım blogumda.

Yalnız ben devlet büyüklerimizi görünce Türk Doktorlarına güvenimi yitirdim. Ahsen Hanım gibi istiareye mi yatsam ne yapsam? Yoksa önereceğiniz bir başka yöntem var mı?
Çok acil! Yanıtlarsanız sevinirim. Bu konu siz doktorları da düşündürüyordur sanırım...

Saygılar...

Pilli-Cadi dedi ki...

insanlar o kadar bilincsiz ki ve bunun egitimle sunla bunla zerre alakasi yok. bir sürü arkadasim var üniversite okuyan, kitap okuyan arastirma yapan ama hala bilincsizler. nedenini bilmiyorum anlayamiyorum da.

tek tarafli beslenmenin cok sagliksiz oldugunu bilmiyorlar mi?
kilo vermek isteyen biri hergün gerekli seyleri yemeli! sadece sebzeyle ya da sadece salatayla sadece etle olacak birsey degil bu.

ögünlerini vücuduna gün icerisinde almasi gereken kalsiyuma, vitamine, minerale, proteine göre ayarlamasi lazim diyet yapan birinin.
lahana diyeti???
proteini nerden almayi planliyorlar acaba bunu yapanlar

Adsız dedi ki...

merhabalar..Kozmik arınma diyeti yarın başlayacak ve 1 hafta sürecek detoks lavman eşliğinde..Ben de bir ara çok düşündüm yapmayı ama sonradan vazgeçtim.Şans eseri de sizin bloğunuzla tanıştım.Çok teşekkürler bu değerli bilgileriniz için..

Unknown dedi ki...

merhebeler,
bloğunuzu severek takip eden biriyim...Son 4 yıldır kilo problemi olan biriyim.Lahan diyetini kısa bir süre denedim. Gerçekten mide ağrısı ve çok fazla gaz problemi yaşadım. ayrıca o çorba o kadar iğrenç bir kokusu var ki, anlatamam... en doğru çözüm sizin dediğiniz. Az ve sık yemek, egzersiz yapmak... Bu arada tv bu adamalar nasıl çıkıp, kafalarına göre konuşabiliyorlar,inanın bunu da anlamıyorum..Ahmet gibi İbrahim Saraçoğlu diye bir kişi var. o da profesör fakat kimya ....tabiiki insanlar onu da herhalde bi,lmiyor, ünvanından dolayı tıp doktoru sanıyordur...

Gökhan dedi ki...

Sayın Maranki'nin ne geçmişinde ne de eğitiminde sağlıkla ilgili konular var. Sahip ünvanları nasıl aldığı şaibeli. 54 yayımlanmış eseri varmış, sitesinde sadece 4 tane gördüm.
Tamam insan kendini abartabilir ama üzerine uzmanlaşmadığı bir alanda ahkam kesen insanlara böylesine körü körüne inanmak nasıl bir zayıflıktır anlamak mümkün değil.
Adam ekonomi uzamanı ama diyet önerileri veriyor. Mesela paranızı değerlendirmek için bir diş hekiminin önerilerini ciddiye alır mısınız?

gregor samsa dedi ki...

Famotidin

ne güzel ilaçtır ya.
gece yatmadan önce bir tane. uzun süre kullanmıştım.

SS dedi ki...

ilginç bir kariyeri (alternatif tıbbın bile yanına yaklaşmayan)olan bu adamın bu kadar sükse yapmasını aslında o kadar şaşırtıcı bulmuyorum. kitabını yurt dışına çıkarken bir arkadaşın isteği üzerine almış ve birkaç saatlik inceleme sonucunda, anneannelerimizin, ninelerimizin bildiği nane-limon, sirkeli su gibi tariflerin içerisine çeşniler, değişik otlar atılmasından başka bir numarası olmadığını gördüm. ben de öğrenci olarak, final döneminde çayın içine meşe odunu koyup ertesi gün yüzde yüz açılmış zihnim ve çakralarımla, sınavlardan 100 aldığımı söylesem, 10 kişiden 4ünün bunu deneyeceğinden eminim, uydurmuş olsam bile. tvye çıksam bi de bunu yüzbinlere vurun alın size ticari başarı. bi de adımın önüne bir unvan eklesem, ilk solda dönerim köşeyi yeminle.

Adsız dedi ki...

biz de millete lavman seti satıp duruyoruz habire. o kadar çok talep var ki depolarda bile kalmadı. bu millet gerçekten çok enteresan. doktor anlatır, eczacı anlatır o gider ya komşusuna ya da tv de çıkan şarlatanlara inanır.

Adsız dedi ki...

Merhabalar;

ben de sizin gibi bu insanın dolandırıcının teki olduğunu düşünüyorum fakat çok cazgır olanın itibar elde etmesi gibi bu adam da her yerde çıktıkça popülerliği katlanarak artmaya devam ediyor.

20 yıllık öğretmen halam da bu insanın kansere çare olara sunduğu, ürettiği, pazarladığı şeylere son çare olarak sarıldı. kanser gibi ucu açık ve kesin tedavisi olmayan bir konuda da insanlara umut satmakta olduğunu acıyarak görüyorum. halam 210 tl'lik sipariş verdi bu adamlar sırf bir umut olsun diye. biliyorum ki bu insan sadece sağdan soldan ucuza bulabileceğimiz şeyleri yüksek meblalarla satarak sadece kendine fayda sağlıyor. ama bir kanser hastasına da "yapma, etme" diyemezsiniz biliyorsunuz ki.

daha fazla kişiyi kandırmadan kendisinin yargı tarafından cezalandırılmasını bekliyorum dört gözle.

bir de dini çevrelerde "kozmik beden temizliği" ile pek ünlendi. herkese lavman yapmayı tembihleyen, hasta bebeklerin anüsüne sarımsak koymayı öğütleyen bir insan kendisi.

Remomythe dedi ki...

"ekmeği ekmekçiden al , beş kuruş ta üste ver derler"... İşin ilmini bilene gitmeli... Ticaret olsun diye uzmanı olmadığı konularda şifalı reçeteler uydurup insanların sağlığını bozucu diyetler sunmak ahlaki değildir.
Bir defasında ,bir yakınımın sedef ile ilgili olarak , bir ilacı olduğunu söyleyen ve oldukça da ünlü , bitkisel tedavi uygulayan birine gittim.. bunu yalnızca kendisinin tedavi edebildiğini , ve ilk olarak (.... bin TL ) ödeyerek tedavi kürlerine başlanabileceğini söyledi..Garanti veriyordu mutlaka iyi olacağına..Ama garantinin yaptırımı yoktu tabii ki.. Garanti satıcının kendisi idi.Sedefin spesifik bir tedavisinin olmadığı bildiğimi söylediğimde ukala tavırlarla siz anlamazsınız bu işlerden ... ben kompetanıyım bu işin havalarına girdi.
Olayı çözmüştüm.Ümit satıyordu büyük paralara.
Her derde devayım diyenlerden pek şarlatan görüyoruz. Ama bu , geleneksel tıbbı yok saymayı da getirmemeli.
Bu konunun Türkiye de horlanan bakir bir alan olduğu , geleneksel tıbbın reddilmesinin de yanlış olacağını da söylemeliyim ..
Bu arada blogunuzu ilgiyle izliyorum sevgili hemşehrim.

Karen Hanim dedi ki...

Sitenizi şimdi buldum. Çok güzel şeyler var! Listeme ekliyorum iznizle.

Adsız dedi ki...

doktor bey bende kime inanacagimiza şaştim kaldim vallahi allah yardimcimiz olsun inşallah birde size bir sorum olacak ceaplarsaniz sevinirim benim agzimdan iyne kacti bilmiyorum mideyemi gitti nereye gitti dr gittim filim cekildim bir şey cikmadi ne olacak bilmiyorum iyne vucutta geziyormuş dogrumudur aydinlatirsaniz sevinirim.hoşca kalin.

yuri dedi ki...

dün bide bi eczacı arkadaşımdan marankinin akp nin bir planı olduğunu ilaç satışlarının azalması için böyle birini ortaya çıkardıklarını duydum. Bilemiyorum ne derece doğru ama tüm ev kadınları sabah programlarında o şahsı seyrettiklerinden etkilenip eczaneden sürekli onun set şeklinde satılan malzemelerinden satın alıyorlarmış. Hayırdır inşallah...

La Santa Roja dedi ki...

Bu ve bunun gibi adamlara "Kardeşim sen kimsin?" diyen olmadığı sürece, kusura bakmayın ama, bizim salak insanlarımız paralarından ve sağlıklarından olmaya devam edecekler. Çok güzel bir söz var Türkçe'de her şeyim hıyar diyene tuzla koşmak diye, her "Ben profesörüm" diyene inanılırsa sonuç böyle olur işte...

Asortik Krep dedi ki...

Yuri'nin yorumunu okuyunca aklıma geldi.Bazı ilaçlar eczanelerde değilde bitkisel ürün tarzı alternatif dükkanlarda satılabilecekler gibi markalar yaratılmaya çalışılmıştı.Hala da gündemde ama o izinler çıktı mı bilmiyorum.. İngilizce isimler takılıp yeşil renkte yaratılan markalar vardı etrafta..Herşey ucuz diye reklamı yapılan ama esas amacı bitkisel ürünleri ilaç niyetine satmak olan.Hem yurda girişinde de ilaç gibi gözükmediğinden farklı vergileri olan şeyler bunlar..

Adsız dedi ki...

Gecen hafta devlet hastanesi endokrin bölümüne gittim. Kilo problemi olan hastalarla da ilgilendiklerini öğrendim. Bir eğitim hemşiresi ve diyetisyen de vardı.
Bu adamı annem bana önerdi, tiroite çözüm olan bir kürü varmış. Hipotiroit hipertiroit ayrımı yapılmadan bir kür verilmiş ve net bilgiler yok. Tabiki uygulamadım. Ama özgeçmişini incelemek aklıma gelmemişti. Paylaştığınız için teşekkür ederim.
Bir de paylaşmak istiyorum hipotiroitim var ve lahanayı tüketirken dikkat etmem gerekiyor.
Yasemin

Adsız dedi ki...

Ben yazınızı okuduktan bir kaç gün sonra çarşıda yürürken bir kırtasiyenin önünden geçiyordum ve cama bu kişinin kitabının geldiğini yazan bir yazı yapıştırmışlar. Kitabın adı da "şifalı bitkiler"...

Adsız dedi ki...

kilo problemi olan arkadaşlara bu siteyi şiddetle tavsiye ediyorum. İnsanların kendine gelmesine sebep oluyor. Ne acı ki bu Marankinin lavmanını yapacak yüzlerde insan duydum inanın çok üzülüyorum. http://www.dkzgrubum.blogspot.com/

osman dedi ki...

hocana katılıyorum ben antalyada igs magazasında çalısıyorum kızlar oturdukları yerden zayıflayacaz dıye ugraşıyorlar çalışan adam kilo almaz oturan tembel adam kilo alır biz tembelleşiyooooooruz herkese teşekkürler

Adsız dedi ki...

Merhaba hazır bu konu açılmışken çok merak ettiğim bir şey var. Çağların deneyimi ile yerleşmiş bitkisel reçeteler tamam da, bu adamlar çıkıyor "uzun araştırmalarım sonucunda" şunu şunu buldum diyor. Peki hiç kimse bu araştırmaların nasıl yapıldığını merak etmiyor mu? Sizin bu konuda bilginiz varsa lütfen paylaşır mısınız?

Saygılar

cebimdekimatara dedi ki...

son olarak istanbul'da belediyelerce açılan kültür merkezlerinde seminerler vermeye başladı. halkı bilinçlendirmek içinmiş...

mydepo dedi ki...

neden olmasın amerikadada ve osamanlıdada uygulanan bir sistem bahar temizliği artı yaşadığım yerde iki ayrı birbiriyle alakası olmayan iki kişi yaptı bu marttakini biri öğretmen,diğeri esnaf birinden resmen çamur ve inanılmaz solucan diğerindede yosunumsu yeşil minik taş ve yine yaşar halde solucan çıktı...

tarkan ikizler dedi ki...

Hocam siz ilacı yanlış kişiye yazmışsınız :)

Adsız dedi ki...

Ben doktor fln değilim ama bir gerçek var ki böyle diyetisyen-doktor adı altındaki hokkabazlara güvenerek kilo verilmeyeceğidir..

Geçen sene 1.71 boyuma göre 74 kilo olmuştum..Sadece sabah akşam 30'ar dakikalık kondusyon bisikletime bindim ve tuzu şekeri yağı AZALTTIM!! sonuç 3 ayda 17 kilo verdim ve kalıcı oldu..

Bu adamların sabah programlarında cirit atmalarının sebebi,sabah programlarının obezite tehdidi altındaki ev kadınlarına izlettirilmesidir.Zira hemen ardından da pasta börek tarifi verilmesi ayrı bir dengesizliktir..o kadınlara tavsiyem tv yi kapatıp egzersiz yapmalarıdır.. :)))

Trofolo dedi ki...

Post icin secilen sarki (grup) super :)