Perşembe, Mart 12, 2009

şakşuka



Bugün oldukça kilolu bir anaokulu öğretmenini son görüşmemize göre epey kilo vermiş görünce nasıl kilo verdiğin sordum.

"Sene sonu müsameresi için çocuklara şakşuka dansı öğretiyorum, bütün gün onlarla hoplaya zıplaya ben de eridim, 5 kilo verdim"
dedi
"Çocuklar o şarkıyı çok seviyor değil mi? Bir de bas gaza şarkısıyla çok dansediyorlar, görüyorum" dedim


"Bas gazayı oğlanlar seviyor, tek başlarına dans ediyorlar, kızlar kenarda durup katılmıyor. Ben çocuklara 20 şarkı dinlettim, bir tek Şakşuka'da kızlar da, erkekler de yerlerinde duramayıp oynamaya başladılar"
dedi



"Kızlar hangi şarkıda dans ediyorlar peki?" diye sordum

"Şu Erovizyona katılan kızın şarkısına bayılıyor onlar da" dedi.

18 yorum:

Fifi Croissant dedi ki...

Ben cok uzuluyorum insanlar "Bas Gaza" ve turevi duzeysizliklerden hoslaninca. Kinamak, asagi gormek filan degil ama - cidden uzuluyorum. Cocuklar bunlari normal sanarak buyuyor, muzik zevklerinin olusmasini nasil bekleyecegiz bu kirlilikte?

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Ben de Magissa ile aynı fikirdeyim. Sadece ritmi olan sözlerinin hiç anlamı olmayan şarkılar her yanı dolduruyor. Ve çoğu gürültü kirliliği yaratıyor. Güzel, ruhu okşayan ve anlamlı şarkılar yok mu? Elbette var ama hep kıyıda köşede kalıyorlar. Sahi, çocukların müzik zevklerinin oluşmasını nasıl bekleyebiliriz?

Adsız dedi ki...

sizin oluşmuş müzik zevkinizden onlara dinleterek, tabi bu arada popüler kültür ürünlerini de dinlemelerini engellemeyeceksiniz ki arada fark olduğunu anlasınlar. ayrıca şunu da belirtmekte yarar var, yetişkinlerin ruhlarını okşayan şarkıların çocuklara dinletilmesi taraftarı pek değilim.

Miracle dedi ki...

İsmail YK vb. kıymeti kendinden menkul kişilerin abuk şarkıları, bilimum iletişim araçlarında çocukların gözüne gözüne sokulurken uzak durmaları nasıl sağlanabilir? Dinleyeni, seveni var mutlaka ama henüz gerekli değerlendirmeyi yapamayan çocukları bunlara maruz bırakmak da haksızlık.

İlerde ister gaza bassınlar, ister şakşukalasınlar ama şimdi diil bence.

alis dedi ki...

Bas gaza falan felaket.. Ancak o "Şakşuka"da her ne keramet varsa, kendisi dahil tüm ailesi müzisyen olan arkadaşımın küçük yaştan beri piyanoda klasik eserler çalan kardeşi bile bu şarkının cazibesine direnemiyordu.

Adsız dedi ki...

Yazilariniz cok ilginc ve ibretli. Sizin sayenizde hastalarinizdan biz de ogreniyoruz. Hatta ilk defa bu 'muzik'leri dinledim ve kliplerini gordum. (Evet henuz ruhlari kirletmeme gayretinde insanlar var yeryuzunde :P) Sozleri dinleyince ve klipleri gorunce o zavalli cocuklara acidim. Bir anaokulu ogretmeni ve o yastaki cocuklara bu tarz seyleri dinleterek onlarin bu aliskanliklari edinmesine öncü oluyor. 4 yasindaki cocuklara! Onlarin 'mini mini bir kus donmustu..' diye sarkilari ogrenmesi gerekirken.. Nasil boyle insanlar anaokulu ogretmeni olabiliyorlar anlamiyorum. Okullarinda hic pedagojik egitim almiyorlar mi? Bilmiyorum bu cocuklarin gencligi, ulkemizin gelecegi nasil sekillenecek?
Iyi ki kizim o anaokulunda degil.

Sadece icimdekileri paylasma arzusu ile yazdim. Yoksa kimin ruhu duyacak ki?

Sevgiyle.

aysema dedi ki...

Son yıllarda başladı bu kolaya kaçmalar okullarda... Çocuklar anaokulunda,ilköğretimde de özel günleri kutlarken sadece televizyonlarda gördüklerini taklit ettirilerek çıkarılıyor ana-babalarının karşısına. Çoğu küçük birer Asena ya da İbrahim pozlarında.

Öğretmenlere de kızmıyorum. Artık böyle yetişen insanlar el üstünde tutuluyor. Hem özgün programlar hazırlamak kolay mı? Emek istiyor,yürek istiyor, bilinç istiyor. En iyisi Şakşuka... Herkes mutlu mesut oynuyor. Bir de zayıflatıyormuş. Ohh hadi gülüm yandan yandan biz korkmayız ondan bundan...

Okuyan, araştıran, üreten insanlar azınlıkta kalıyor.Çoğu kez de doğruları söylediği için dokuz köyden kovuluyor.

Öğretmen Okullarının Kuruluş Yıldönümü 16 Martta yine kutlanacak. Ve kendi aramızda neden kapatıldıklarını tartışacağız yine...

Ve biz öğrenciyken müzik derslerinde klasikleri dinliyorduk, Doğu Anadolu'da devletin okulunda piyano eşliğinde şarkı söylüyorduk da n'oldu?

Sevgiyle kalın dostça yaşayın...

Hatchipu dedi ki...

Ögretmenlerde artik cocuklarin gözlerine ( kulaklarina ) sokar oduysa bu sekil sarkilari ve magazin medya ürünlerini, halka,annelere babalara ve ``normal`` vatandasa hic kizmamak lazim. Bir ögretmen ögrencisine hic düsünmeden, sorgulamadan bunu seriyorsa önüne, üstelik bide saf saf yanisira kilo vermesine seviniyorsa, kusura bakmayin,ama buna ögretmen demem, egitmem hic demem, diyemem !!!

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Ortalıkta sözleri anlamsız o kadar çok şarkı var ki saymak imkansız. Hatta bunun için bir blog açmayı bile düşünüyor(d)um. Hem şarkı sözlerindeki Türkçe hatalarını hem de saçmalıkları bulmak için...

Adsız dedi ki...

Maalesef genellikle böyle..
Çocuk şarkılarını da öğreniyorlar yanında böyle şarkıları da. (Fatih Ürek-hadi hadi şarkısı da var)
İsmail YK'nın vergi ödememek adına türk vatandaşlığından ayrıldığını okumuştum.
Yasemin

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Öğretmenler de toplumun en temiz simgesi muhakkak ama çocuğun hayatı sadece öğretmenden ibaret değil.

Evde göbek atan anneyi gören, Sedayı izleyen çocuktan da şakşuka dansı izlemek kaçınılmaz son.

Adsız dedi ki...

çocuklar bunlara bayılıyor evet çevremden de şahit olyuorum, aslında gülünecek bir şey değil. aksine üzülüyor insan.

... dedi ki...

Bloğunuzu ilk kez ziyaret ediyorum. Çok beğendim.
Kolay gelsin...

zarpandit dedi ki...

gel birde su sarkı mevzunu bana sor..berbat otesi bir durum..çocukların dillerinde ki şarkılar gercekten oldukca seviyesiz sadece iki şakşaktan ibaret..

cansudere dedi ki...

COCUKLAR SADECE MÜZİK RİTMİNE GÖRE HAREKET EDİYORLAR.ANLAMSIZ KAFA TIRMALAYICI MÜZİKLER Bİ DE KOLBASTI ÇIKTI SON ZAMANLAR DA ONU DA COK SEVİYORLAR.İSTEMESEKTE COCUKLAR DİNLİYOR BU TARZ MÜZİKLERİ SEVGİLER......

gp maksimov dedi ki...

siz yetiskinler, hepiniz kahrolun emi!

HB dedi ki...

Bir müzik öğretmeni olarak benimde en büyük sıkıntılarımdan biri.. öğrencilerime şarkı söyleyin dediğimde ilk duyduğum şarkılar bunlar oluyor... sanat ve sanatçıyı anlatırken ilk verilen örneklerde ismail yk, can kan vb...ritmik olması, sözleri ezberlemeleri açısından bakınca iyi yönleride var.. ama müzik kültürümüzü yozlaştırdıklarıda kesin.. ben öğrencilerime halk müziğini, sanat müziğini anlatmakta ve sevdirmekte çok zorlanıyorum. özellikle sanat müziğini dinletemiyorum bile..onlara çok sıkıcı geliyor. gözlemlerime dayanarak şunu da belirteyim ki öğrencilerin ailesinin eğitim düzeyi, sosyo-ekonomik durumuda çok etkili.. özellikle bu kişiler kırsalda basıyorlar gaza :D saygılar

Adsız dedi ki...

Şu eurovizyona katılan kızcağız da pek bi açıldı, bi yerlerini üşütecek. Hastanız olursa şaşmayız artık :)