Çarşamba, Mart 04, 2009

lpg





Bugün tüpgaz sektöründeçalışan bir hasta soğuk algınlığı yakınmasıyla başvurdu.
“Tüpteki LPG ile benzincideki arasında fark var mı?” diye sordum
“Otomobillerde kullanılan motora zarar vermemesi için daha ince oluyor, yani daha kaliteli bir gaz” dedi
“Tüpgazdan da ucuz değil mi? Tüpleri benzinciye gidip doldurtuyorlarmış, biz zararı olur mu?” diye sordum
“ÖTV ve diğer vergiler nedeniyle tüpgaz pahalı, otogaz ucuz. Devlet doğalgazı desteklemek için tüp fiyatlarını bu kadar yüksek tutuyor, çünkü büyük miktarlarda alınacak diye taahhütlere girilmiş. Ama bildiğim kadarıyla istenen abone sayısı tutturulmuş, o yüzden tüp fiyatları bundan sonra ucuzlayabilir.



Benzincide doldurtulduğunda sibop kontrolü olmadığından kaçak yapma riski var, tavsiye etmiyoruz. Zaten tüpgazda hesap kilogram üzerinden yapılırken otogaz litre olarak satılıyor. 1 kilogram gaz yaklaşık 1.4 litre ediyor, yani bizim 12 kiloluk tüpler 17-18 lire gaz alıyor, çok da ucuza gelmiyor. Bu doldurtma işi esas tüpün pahalılığından oluyor, bir tüp alsan 45 lira, günlük geçinen insanlar için büyük para, ama benzincide 10 liralık koydurabiliyorsun " dedi

"Doğalgaz LPG ye göre daha harlı yanıyor ve daha çabuk ısıtıyor, kalorisi daha mı fazla acaba?" diye sordum.
"Hayır kalorileri aynıdır ama basınç farkından olabilir" dedi.

Kendisine soğuk algınlığının ilaçla 7 günde ilaçsız bir haftada geçtiğini söyledim ve ilaç yazmadan 3 gün istirahat verdim.


5 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

İlaçla 1 haftada, ilaçsız 7 günde :) Bunu babamdan çok duyardım ben de...

Pilli-Cadi dedi ki...

artik Avrupa ülkelerinde olsun Türkiye'de olsun cok az ilac yazilmaya calisiyor. Sanirim yan etkileri düsünülerek.

İçre dedi ki...

siz hastalardan,bizlerde sizden öğrenelim çok güzel bir paylaşım sağol.

Adsız dedi ki...

İlginç bir o kadar da güzel bir blog keşfettik sanırım.Öğrenilecek ne çok şey var hayatta değil mi?
selam ile...

aNNePeRi dedi ki...

"İlaçla 1 haftada, ilaçsız 7 günde " bunu çok sevdiğim bir dostum söylerdi şaka yapıyo sanırdım hep gerçekmiş demek :)teşekkürler...