Pazartesi, Mart 09, 2009

tohum


Bugün sigorta kaydını yenilemek için rapor isteyen bir beyle sohbet ederken ziraat mühendisi olduğunu, tohum üretimiyle uğraştığını söyledi.
"Yabancı bir firmada mı çalışıyorsunuz?" dedim
"Hayır çok kısıtlı sermaye ile ufak bir büroda kurduğumuz yüzde yüz yerli bir firma, başlarken sadece bilgimiz vardı, şimdi ürettiğimiz tohumlar kapışılıyor. Japonlar, ki kılı kırk yararlar, hemen karşılarındaki Rusya yarı fiyata satarken onlardan almayıp ne olur bize satın diye kapımızda bekliyorlar"
dedi

"Yerli tohum üretildiğini bilmiyordum" dedim
"Biz bu işi Meksika'da gizlice yaptık. Orası sıcak olduğundan yılda iki kez ürün alınabiliyor, yani 5 yılda on jenerasyon ürettik. Şimdi elimizde çok güzel hibritler var, üründe saflık oranı % 90'ı geçiyor, Rus tohumunda ise %80 lerde"
dedi

"Neden gizli yaptınız?" diye sordum
"Bu işin büyük firmaları var, haberleri olsa bizi yaşatmazlar, her türlü başımızı ezerlerdi. Artık gizliliği bıraktık, çünkü elimizde çok güzel ürünler var. Bundan sonra bizi ancak satın alarak yok edebilirler" dedi

4 yorum:

b. dedi ki...

bu sanırım su meselesinden sonra şu anda dünyadaki en önemli problem. zira bildiğim kadarıyla tohum müthiş bir savaş alanı ve bu alanda "kan gövdeyi götürüyor" tabiri caizse. tarımın özelleştirilmesiyle artık nereye hangi tohum ekileceğine şirketler karar veriyor ve aksini yapan çiftçi aç kalıyor. çünkü hasat edilen ürünü satın alan da artık devlet değil, şirketler. acaba bu yerli tohumlardan ülkemizde de ekiliyor mu, merak ettim doğrusu.

Adsız dedi ki...

Üretmek her zaman önemlidir. Adamlar kendi başlarına bi hedef koymuşlar ve başarmışlar. İnanıp, emek verince oluyor. Tebrik ediyorum onları.

Adsız dedi ki...

'kötü tohumlar' göndermenize hasta oldum: D

torkunc dedi ki...

Tohum
Dört nala haberci ilk-yazdan
Asagidan inceden beyazdan
Dumani tüten sicak tohum
Dolan kara topraga dolan
Ulas yeryüzüne ak tohum
Hey gücüne kurban oldugum
Dag tas dinlemezim, hay anam
Göster o gül yüzünü göster
Önce yesil yesil bak tohum
Sonra sari sari gülüver
Donansin donansin daneler
Kiz oglan kiz, alaca kina
Tarlalar sebil tek bedava
Ver güzelim, ver yigidim ver
Pir askina, fakir askina
Anladim farki neden sonra
Tohumdan baska seymis bitki
Bu küçük deli fisekti
Ne ki agaç mi alli pullu
Yoksa ayrik mi basak mi ki?
Kim bilecek... Kapali kutu
Ama bulut yagmur bulutu
Gelir kararir nerdeyse
Tohum altta nefes nefese
Kulagi gök gürültüsünde
Melih Cevdet Anday

selamlar...