Perşembe, Aralık 08, 2005

12 eylül

Dün hipertansiyon krizinde olan bir hastayı bana danıştılar.Tansiyonu 220/120 imiş,IV Lasix uygulamalarını ve dilaltı Nidilat vermelerini söyledim. Diazem de yapalım mı hasta ajite deyince hastayı görmek istedim.
42 yaşındaki hasta panik atak geçiriyordu.

Şikayetleri 25 yıl önce başlamış,12 Eylül döneminde Dev-Genç üyesiymiş.Polisler tutuklamaya geldiklerinde çok direnmiş,12 polis zor sokmuşlar arabaya. Giderken ağlayan annesine ne ağlıyorsun 8 tane çocuğun var,biri vatana feda olsun diye diklenmiş. Tutuklu kaldığı iki ay boyunca günde iki kez dörder saat işkence yapmışlarHiç silahlı eyleme katılmadığından hüküm giymemiş,salıverildikten sonra da asla toparlanamamış.TV de miting görüntüsü olduğunda , geniş alanlarda, dar alanlarda, cenazelerde ter boşanıyor, bayılacak gibi oluyormuş. Karısı dahil hiç kimse derdini anlamıyormuş. Kendini çok çaresiz hissediyordu. 25 yıldır kullandığı Xanax'ı daha önce eşi yazdırmaya geldiğinde kesmiştim. Zaman zaman düzensiz antidepresan kullanımları olmuş, ama düzgün bir tedavi görmemiş.
IM Largactil amp.yaptırdım, Faverin 100 mg.ve Largactil tb. başladım. Tansiyonu için de tedavisine TARKA tb. ekledim.

Gelişine göre oldukça sakinleşmiş ve tansiyonu düzelmiş olarak ayrıldı.

1 yorum:

etipuf dedi ki...

bunu okuyunca üzüldüm...dr olmak zor ya...abim tusa hazırlanıyor onu zorla ikna ettım psikiyatrı seçsin diye...kötü mü ediyorum acaba? insanları dinlemek ruh sağlığını bozabılır sanki insanın...