Cuma, Eylül 08, 2006


Bugün şişmanlık yakınmasıyla gelen bir hastanın karnesinde uzun süredir yazdırmadığı kalp ilaçlarını görünce kalp grafisini çektirdim. Kalp hastalığı oğulları askerdeyken üzüntüden başlamış. Büyük oğlu Somali’de bir sene görev yapmış. Saat farkı nedeniyle hep gece saat 1:05 te ararmış, o aradıktan sonra ya da televizyonda asker programlarında oğlunu gördükçe uykuları kaçar ne yapacağını bilemezmiş. Somali'deki birlikten sadece bir er, arkadaşının yerine mıntıka temizliği yaparken elektrik çarpması sonucu şehit olmuş.
Oğlu verilen maaşları eve gönderirmiş. Gelirken oradan parmak arası terlik ve şapka getirmiş ,ama getirdikleri çok çürük çıkmış hemen parçalanmış. Terliğin de altı zaten kayıyormuş.
Küçük oğlu da Diyarbakır’da askerlik yaparken 36 şehit verilen olay olmuş. Teyze bunu duyunca,
oğluna bir şey olduğunu duyup da bayılırsa kurtarsınlar diye televizyonun başından kalkıp kapıyı açmış . İlk sırada oğlunun ismini söylemişler, ama arkadan soyadı farklı gelmiş. İsmi geçen şehit de tesadüf, aynı mahalledenmiş. İki oğlu da askerliklerini kazasız belasız tamamlayıp dönmüşler.

Lübnan’a asker gönderilmesi hakkında ne düşündüğünü sordum. ‘Sağ salim gidip geleceklerse gitsinler’ dedi.
Kalp damarlarında daralma olduğu için Danitrin f tb3x1, Asinpirine 300 tb 1x1 yazdım ve 1200 kcal’lik diyet verdim. Tuz yememesi gerektiğini , ilaçlarını da ömür boyu kullanması gerektiğini anlattım.
Fotograf geçen hafta şehit olan Piyade Asteğmen Furkan Işık'ın askere giderken yaptığı sayfasından)
http://www.furkan.net/

Ek: Öğleden sonra bir haftadır uykusuzluk ve saç dökülmesi yakınması ile genç bir hanım başvurdu. Son günlerde canını sıkan bir şey olup olmadığını sordum. Şehitlere üzüldüğünü söyledi. ‘ Eşin askerliğini yapmadı mı?’ diye sordum. Yapmış. 'İki yaşında bir oğlum var, O’nun için endişeleniyorum. Acaba askere gidene kadar bu işler düzelir mi diye düşünüyorum, ama düzelmezmiş gibi geliyor, çünkü ben çocukken de bu terör vardı , anne oldum yine var’ dedi.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

doğru söze ne hacet...