Çarşamba, Ekim 08, 2008

serbest stil



Bugün öksürük yakınamsı ile başvuran genç bir yüzücüye hangi stilde yüzdüğünü sordum.
Serbest stilde uzun mesafe yüzüyormuş, antremanda hergün 7 kilometre yüzüyorlarmış, bu mesafeyi katetmeleri 2 saat sürüyormuş.
"Sıkılmıyor musunuz yüzerken, dipte de hep aynı manzarayı izlemekten?” dedim
“Sıkılıyoruz, ama insan ritmik hareket ederken daha güzel düşünüyor” dedi
“Ben serbest stilde nefes alırken bir süre sonra başım dönüyor, neyi yanlış yapıyorum acaba?” diye sordum

“Gözünüzün diple temasını hiç kesmeyeceksiniz, başınızı çevirirken dahi gözünüz dipte gittiğiniz çizgiyi kaçırmayacak” dedi
“Kaç kulaçta bir nefes alıyorsunuz?” dedim
“Normalde bir sağdan bir soladan olması için 3 kulaçta bir ama ben çocukluktan alıştığım şekilde 2 kulaçta bir sağdan alıyorum, 3 kulaç yaparsam benim de başım dönüyor” dedi.
Muayenesinde soluk verme süresi arttığından sigara içip içmediğini sordum
“İçiyorum sayılmaz, haftada 1-2 tane” dedi

“Haftada 1-2 nin de sigara içmek sayılacağını, kimsenin sigaraya günde 1 paket içerek başlamadığını, şimdi kendisine sosyal bir olay gibi gelen bu alışkanlığın ilerki yaşlarda hayatını zehir edeceğini, dünyada gitgide sigara içenlere ikinci sıonıf insan muamelesi yapıldığını, binaların stadyumların dışında sigara içmeye gönderildiklerini, sigara kokanlara tiksintiyle bakıldığını,, tiryakilerin iş bulmasının bile gittikçe güçleşeceğini,
sigara bağımlılığının çok, belki eroin bağımlılığından bile çok güçlü olduğunu, bir kez başladıktan sonra bırakmak için çok sabır ve acı çekmek gerektiğini, eğer sigara içmemeye karar verirse bunu kesin bir prensip haline getirip, nargile, pura, pipo, gibi tüm tütün mammullerinden uzak durmasını ve bir nefes dahi çekmemesini anlattım, ve henüz sigaraya yeni başladığı için bırakmasının nispeten kolay olduğunu, bırakmanın kendi kararı olmakla birlikte benim bırakması için kendisine yalvardığımı söyledim.
Bırakacağını söyleyerek gitti.

Michael Phelbs illüstrasyonları bobiler.org' dan,
son fotoğraf ise
"Bedeniniz Evinizdir" adlı sigara karşıtı bir kampanyadan.




4 yorum:

klavye kuşu dedi ki...

"uğramadan geç(e)mediklerim"densiniz.Hayattaki o koskoca boşlukları böylesinde "dolu" doldurmanıza hayranım.Sevgiler...

Aysin dedi ki...

Siz tekrar basladiniz degilmi sigaraya:))

ssbb dedi ki...

daha önce tekrar başladığım oldu ama şimdilik şükürler olsun içmiyorum.

Adsız dedi ki...

Fotoğraflar çok yakışmış..

Her zamanki gibi yine güzel bir blog hazırlamışsın..