Cuma, Haziran 12, 2009

uçaksavar





Bugün ilaç yazdırmak için başvuran emekli bir assubayın karnesindeki fotoğrafında havacı olduğunu görünce "Sınıfınız neydi?" diye sordum
"Ben uçaksavarcıydım, 25 yılı doldurunca emekli oldum" dedi
"Bu süre içinde hiç uçağa ateş ettiniz mi?" diye sordum
"Hayır, sadece Kıbrıs Harekatında alarm oldu, yerlerimize geçtik ama ateş etmedim. Biz atışlarımızı uçakların çektiği boru şeklinde manş denen hedeflere yaparız" dedi




"Çeken uçağı vurma riski yok mu?" diye sordum
"Uçak 1,5 kilometrelik telle çeker, atış menzilinin dışında durur. Yoksa kimse kullanmaz o uçağı" dedi
"Peki 25 yıl eğitim aldınız, tatbikat yaptınız, hiç içinizde kalmadı mı gerçek bir uçağa ateş etmek, düşürmek" diye sordum
"Hayır kalmadı. Savaş çok korkunç bir şey. İnşallah hiç olmaz" dedi

5 yorum:

Erhan dedi ki...

Son dönemde yıllarca eğitim alıp hiç görevde olmadıkları için komutanların dondurulmasını konu alan bi' komedi filmi yapılmıştı. Aklıma geldi.

atrax dedi ki...

Yazdıklarınız Jarhead filmini hatırlattı.

Adsız dedi ki...

Savas yalnizca ucagi olanlara karsi yapilmiyor. biz zaten savas halindeyiz kendimizi kandirmayalim.

b.commonsense

atrax dedi ki...

Selamlar,
Hastanızın alattıkları bana Jarhead filmini hatırlattı. İzlemediyseniz tavsiye ederim...
Saygılar.

Mehmet Akyüz dedi ki...

Manş görevleri hakkında araştırma yaparken rastladım yazıya. Hastanızın başına gelmemiş ama bu manş görevleri sırasında vurulanlar da olmuş: http://www.havaciyiz.com/Anilar7.htm

Manş görevinde uçağı vurulanlardan bir tanesi de benim kayınpederim :)