Çarşamba, Eylül 16, 2009

deve reno




Bugün motor çarpması sonucu yaralanan bir hastayı muayene ettim.
Elinde oluşan derin kesiği görünce kazanın nasıl olduğunu sordum.
"Sorma Doktor Bey, benim hatam. Geçerim sandım, yola fırladım, elim motorun sepetine çarptı." dedi
"Çarpan ne yaptı?" diye sordum
"Hiç durmadı. Aslında dursa iyi olurdu, ama söyleyecek bir şeyimiz de yok, ben de 30 yıllık şöförüm, kabahat benim" dedi



Elini dikmek için uyuştururken korkusu azalsın diye sohbet açıp, nerede şöförlük yaptığını sordum
"Şimdi servis şöförlüğü yapıyorum, uzun süre dolmuşçuluk yaptım Gültepe hattında" dedi
"Oraya Deve Reno'lar çalışıyordu değil mi?" dedim


"Evet o Gültepe yokuşlarına başka araç çıkamadığından uzun yıllar onlar çalıştı" dedi
"Ben de şeklinden ötürü Deve deniyor sanıyordum" dedim
"Hayır, güçlü olduğundan deniyordu. Şimdiki İsuzu'la kadar, 150 beygirlik motor vardı onlarda. 40 kişiye kadar aldığımı biliyorum" dedi


"Neden terkedildiler?" diye sordum
"Çok benzin yaktıklarından. Misal, Ford'un Commer'in 1 lira yaktığı yere onlar 2 lira, 3 lira yakıyordu" dedi


Dikiş attıktan elini sonra suya sokmamasını ve pansumana gelmesini söyledim

Çankaya-Gültepe dolmuşu fotoğrafları
buradan

8 yorum:

aysema dedi ki...

Çok güzel bir paylaşım, teşekkürler.

Servis araçları da, motosikletler de ölüm saçıyor bu ülkede. Hastanız ucuz kurtulmuş.

Bu arada okunmuştur, ama ben yine de hatırlatmak istiyorum. Yılmaz Özdil'in bugünkü yazısının okunmasını öneriyorum.

Kazasız günler herkese...

insane dedi ki...

Aysema Hanım, belirli gruptaki araçları sınıflandırıp ölüm saçıyor demek doğru değil. En nihayetinde bunlar birer araçtır ve onu kullanan kadar ölümcüldür. Aracı kullanan bilinsiz bir kişiyse araba da otobüs de servis de traktör de aklınıza gelen her araç tehlikelidir.

aytaç dedi ki...

siteni yeni buldum ve zevkle takip etmeye başladım ve görünüşe bakılırsa uzun süre takip edeceğim . başarılarının devamı ile ...

içten dedi ki...

böyle ucundan kıyısından konuyla alakalı şarkılar seçmenize bayılıyorum hahah XD

rahat yazar dedi ki...

çok güzel blog. mesleğiniz dünyadaki en anlamlı meslek bence.

Belgin dedi ki...

Bayraminiz kutlu olsun:))

Adsız dedi ki...

evet bizimde çenkeye levent hattında çalışan bir dolmuşumuz vardı deve reno :) azda olasa anımsadım teşekkürler

Adsız dedi ki...

Rahmetli tren ali ustamın muavinliğini yaptığım zamanlar gördüren sineması yanından kalkardı sonra gültepe eczanesinde çıraklıkla başladım hayatıma çok mutlu oldum fotoğrafı görünce çok teşekkür ederim yaşatanlara