Salı, Ocak 08, 2008

korsan taksi

Haftasonunu İstanbul’da geçiren bir doktor arkadaşıma nerede kaldığını sordum.
Halkalı’da abisinin evinde kalmış.
“Orası merkeze epey uzak, ulaşım zor olmadı mı?” dedim.
“Hiç zorluk olmadı, güzel bir korsan taksi sitemi kurmuşlar, tıkır tıkır işliyor” dedi.
İlgiyle “Taksimetreleri var mı?” diye sordum.
“Yok sabit fiyatları var, genelde normal taksi tarifesinin yarısı kadar oluyor. Mesela Halkalı’dan Beşiktaş’a 26 lira tutuyor” dedi.
5-6 sivil araba bir araya gelip sanal bir taksi durağı kurmuşlar, kartvizit bastırmışlar. Üzerinde Halkalı’dan çeşitli semtlere sabit ücretler, bir de cep telefonu numarası yazıyormuş. Numarayı arayıp adresi verince eve gelip alıyorlarmış. Araçlar normal renkli binek arabalarıymış.
“Peki Beşiktaş neden 26 da 25 lira değil?” dedim.
“1 lira sabit evden alma ücreti” dedi


70 yorum:

diLék dedi ki...

korsan taksiler pek güvenilir değil bence

Adsız dedi ki...

sureklı aynı kısıyı kullanabılme ımkanın oluyor boylece normalde rastgele kısı olacagına hep tanıdıgın kısıyı kullanmıs oluyorsun boylece daha guvenlı olabılıyor bıle

Hâlet-i Ruhiyem dedi ki...

hmm.. ilk defa duyuyorum bu korsan olayını.. denildiği gibi ne kadar güvenilir olabilir ki ilk defa binen birisi için ama bu olayı ayrıntısıyla bilen birisi için idela bir sistem.. fakat istanbulu bilen ve elinde fazla yük olmayan birisi için toplu taşıma araçları daha ideal.. :)

Birde hocam istanbulun her yeri merkez bence.. (: küçük şehirlerde merkez diye tabir edilen çarşılar vardır çarşıya gidiyorum, çarşıdan geliyorum vs. dersin anlaşılır ama ama istanbulda her yer çarşı.. bir arkadaşıma çarşıyı öğretene kadar epeyce zaman geçmişti.. (:

Adsız dedi ki...

sadece Halkalı'da değil İstanbul'un birçok yerinde var bu korsan taşıtlardan. dolmuş şeklinde olanlarıda var. servisi kaçırdığımda çoğu zaman bu korsan dolmuşlarla işe gidiyorum belirli bir güzergaha kadar çokta rahat oluyor :)

Detharmonic dedi ki...

Aman İstanbul'daki 18000 taksinin yaklaşık 36000 şoförü duymasın bunu.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Pratik Türk zekası mı desek, nedir?
:)

Esin dedi ki...

Londra'da ki Minicap diye adlandirilan sistemin aynisi. Taksilerden cok daha ucuz ve guvenilir de hep ayni sirketi kullanirsaniz. Burada ki durumlari korsan olarak gecmiyor ama, resmi.

endiseliperi dedi ki...

göztepe'den kadıköy'e gelirken, dolmuş sırasındaki bir kişi, hiç konuşmadan çevresine şöyle bir bakar, gözgöze gelenler arasında sessiz bir anlaşma olur, bir taksi durdurulur ve ücret de bölüşülürdü. hatta taksi şoförleri alışmıştı da herkesten, dolmuş fiyatını azıcık aşan belli bir miktar para toplardı.

evet türk zekası bu sanırım, devasa sorunları pratik bir şekilde çözmek konusunda refleks geliştirmiş türk zekası.

Unknown dedi ki...

aynı servis Ataköy'de de var, işe yarıyormu? eveet bence kötü değil

Adsız dedi ki...

evet toplum huzurunu kaçıran olaylardan biri daha nedenmi çünkü bu işi yıllardır yapan ve devlete vergisini ama az ama çok hatta devlet ne kadar isterse kuzu kuzu veren taksici esnafını oldukça rahatsız eder ve bir gün bu patlama noktasına gelir gelmese bile sokaklarda menfi olayların yaşanmasına neden olur.çünkü ekmeklerine göz dikmiş bu insanlar cezasız kalmaktadır ve birileri cezayı kendi vermek isteyebilir.

Asortik Krep dedi ki...

Çorlu-Yenibosna ve Taksim-Selanik(BatıTrakya) dolmuşu olan bir ülkede çareler tükenmez.
İstanbulda bu tarz çözümler çok da korsan yaklaşım sayılmaz.
Taksi durakları yeni yerleşim bölgelerinde çoğaldıkça korsan uygulama zamanla kalkacaktır.
Taksi parasını dolmuş sırasında anlaşarak bindiğiniz yolcularla paylaşıp fazla beklememek zaten İstanbulda yazısız bir kuraldır.

Darkohl dedi ki...

sabit evden alma ücreti iyimis :}

Adsız dedi ki...

EWET ARKADAŞLAR BEN BAKIRKÖY/OSMANİYEDE OTURUYORUM BURDADA BİRSÜRÜ KORSAN TAKSİ VAR VE GEÇENDE Bİ KOMŞUMUZ BİNMİŞ ŞÖFÖRLER ÇOK LABALİ DAVRANIYOMUŞ YOL BOYUNCA ŞÖFÖRLER ASKINTILIK YAPMIŞ SONUÇTA KORSAN ŞİKAYET BİLE EDEMEZSİN ŞİKAYETE GİTSEN NİYE KORSAN TAKSİYE BİNDİN DERLER BU SADECE BENİM KOMŞUM TACİZE UĞRAYAN VE BUNLAR GİBİ BİRSÜRÜ DUYDUM BİRİ ÇANTASINI UNUTMUŞ GERİ VERMEMİŞLER BİZDE DEĞİL DEMİŞLER BENCE CAN VE MALIMIZIN GÜVENLİĞİ İÇİN KORSAN TAKSİYE BİNMEYELİM!!!

Adsız dedi ki...

normal taksicilerden daha efendiler arkadaşlar...

Adsız dedi ki...

Müslüman Olan Kul Hakkına İnanan Korsan Taksiye Binmez Korsan Taksi Demek Hirsizliktir Hem Gerçek Taksilerin Hakkını, Emeğini, Ekmeğini, Rizkini Çalıyorlar.. Vergi Vermeyerek Devletimizdende Çalıyorlar..

Adsız dedi ki...

şimdi geçenlerde sevgilim taksiye binecekmiş anlatıyo (biri geldi sakallı diye binmedim biri geldi uzun saçlı fırlamaya benziyo diye binmedim biri geldi yaşlıydı bu önünü zor görür diye binmedim biri geldi adam öyle bir giyinmişki sanki tinerci üztünde yırtık elbiseler o yüzden binmedim)ee dedim ne oldu peki bulamadınmı şöyle düzgün bi taksici ne yaptın yürüdüm dedi şimdi ben soruyorum siz hiç sakallı uzun saçlı fırlama yaşlı yada tinerciye benzeyen bir korsan taksici gördünüzmü??? ben yıllardır korsan kullanıyorum hemde hep başka duraklarda ama hiç görmedim tabi vardır yok diyemem ama azınacak sayıda onlarada zaten binen bir kez biner bi dahada binmez iş yapamazlar bence korsan güzel hep aynı şöförler aynı taksiler düzgün insanlar var tanıdıgın insanla seyehat yapmak kötü olamaz demi önce sarı taksileri düzene soksunlar ondan sonra zaten korsan diye bişey kalmaz

Adsız dedi ki...

millet benim yaşım 18 ogrenciyim ben bişe sormak istiyoum ben kerizmiyim ya ticari taksi plakam yok zamanında bedawa werilmiş nie bnimde hakkım deilmiydi o zman almak..İİ BE BOYLE AYRIMCILIK OLMAZ zamanında bedawa aldılar gunluk plaka sahibleri 150 lira aalıolar ee nerde adalet!bi ark yazmış musluman adam binmez falan die warmı müslümanlıkda kula kulluk etmek,adam butun gun canı cıkıyor plaka parası toplamak icin.boyle seylere dini alet etmeyin ben korsana biniyorum binicemde plaka tahdidini kaldırsınlar o zman herkez wergisini werir calısır çeçen..

Adsız dedi ki...

korsan taksici hiç kimsenin ekmeği ile oynamayan yanlızca çoluk çocuğunun geçimini sağlamaya çalışan çoğu emekli okumuş kültürlü ve işleri bozulmuş tutacak dalı kalmamış insanlardan oluşmaktadır.bu insanlar yanlızca dürüstce halka hizmet etmekte ve evin geçimine katkıda bulunmaktadırlar.başkada hiçbir amaçları yoktur.ve bu başka yollara başvurmadan ailelerini geçirmektedirler.türkiyenin ekonomik şartları bellirdir.halbuki sarı taksi plaka sahipleri şoförlerden aylık 3,5 milyar para alırken ödedikleri vergi miktarı herkes tarafından bilinmektedir.sahte evraklarla sürekli vergi kaçırmaktadırlar devlet bunların üzerine gitmeli bunların ödediği vergiler kadar vergiyi devletin yapacağı bir düzenleme ile korsan denen taksicilerin de ödeyeceklerini biliyorum bende sürekli ailemle birlikte korsan taksi kullanıyor ve çok memnunuz hem güvenilir hemde ucuz tarifelerinden dolayı

Adsız dedi ki...

bence normal taksiden çok daha iyi.
yamur yağıyor diye almamazlık etmiyorlar.
mesafe kısa çok trafik var ben gitmem demiyorlar.
üstelik çok daha ucuz ve gayette iyi davranıyorlar.
hemde taksiciler gibi trafik canavarı değiller.

Adsız dedi ki...

Ticari Taksi plakaları bedava dağıtılmadı. Yapılan ihaleler sonucu plaka almaya hak kazananlar paralarını tıkır tıkır ödemişlerdir. Hatta bu kazancın bir kısmı önceden plaka sahibi olanlar arasında bölüştürülmüştür ki babam bu paranın hatırı sayılır bir para olduğunu söylemiştir. Evet ben de kabul ediyorum. Taksilerin birçok sorunu var. Gerçekten bu kadar büyük bir iş kolunun nasıl olup da kaliteyi yükseltecek bir anlayışa sahip olmadığını ben de üzülerek izliyorum. Ama burada suçlu ne yazık ki Meslek Kuruluşları ve Belediyelerdir. Size bir örnek vereyim. 2003 senesine kadar yollarda kuş serisinde binlerce taksi varken bugün hemen hemen hepsi otomobillerini yenilemişlerdir. Bunu yaparlerken de tek bir kuruş yardım almamışlardır. Bugün adam akıllı bir Meslek kuruluşu olsa bütün taksileri baştan aşağı teknolojik imkanlarla donatır. Dile kolay 18000 Taksi var. Gidip bir Petrol Dağıtım Şirketi ile anlaşsanız ne bileyim bir Otomobil Üreticisi ile anlaşsanız çok kolay kaynak yaratabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

LÜTFEN KİMSE BOŞ KONUŞMASIN SARI PLAKA SAHİPLERİ ŞÖFERLERDEN AYLIK DÖRT MİLYAR LİRA PARA ALIRKEN DEVLETE KAÇ PARA VERGİ ÖDÜYORLAR.ADALETTEN VE DOĞRULUKTAN KİMSE BAHSETMESİN ASGARİ ÜCRETLİ DAHİ VERGİSİNİ DÜZENLİ ÖDERKEN PLAKA SAHİPLERİ NE KADAR VERGİ VERİYOR.KONUŞMAYA HAKLARIMI VAR.VERGİLERİNİ DÜZENLİ ÖDESİNLER
KİRAYA VERDİKLERİ SARI ARAÇLARIN ŞÖFERLERİNİN ÖNCELİKLE EĞİTİLMESİ KILIK KIYAFETLERİNE ÖZEN GÖSTERİLMESİ SAĞLANSIN HALK GÜVENLİ OLARAK SARI TAKSİYE BİNEBİLSİN ONDAN SONRA KORSAN TAKSİYE LAF SÖYLEMEYE HAKLARI OLSUN İNATLA KORSAN KULLANMAYA DEVAM EDECEĞİZ...

Adsız dedi ki...

Şükrü Bey, çevrenizden duyduğunuz kulaktan dolma bilgiler ile lütfen insanları yargılamayın. Taksiciler vergi verirler. Belediyeye sertifika ücreti öderler, normal arabalardan daha fazla trafik sigortası öderler. Öderler yani ne boyunlarına borç ise. Yani bugün sanırım bir tıp doktorunun bloğu burası. Şöyle bir şey olabilir mi siz cevap verin. Bütün sektördeki insanlar vergileri ödüyorlar. Sadece taksiciler suçlu. Hatta vergilerini de ödüyorlar. Çünkü o insanların devlette koşunuşup borçlarını sildirme gibi bir durumları yok.

Adsız dedi ki...

BEN KORSAN TAKSİCİYİM YA NE ÖĞLE TİCARİLER ADAMI KAZIKLAMADAN BAŞKA BİŞEY YAPMIYORLAR İYİ OLUYO TAKSİ SAHİPLERİNE ŞUAN PİYASADA TAKSİ PLAKASI 600 MİLYAR AYLIK 3 BUÇUK MİLYAR KİRA ALIYORLAR KAZIKLIYORLARKİ ALIYORLAR ÖDEDİKLERİ PARA ŞİMDİNİN Bİ ARABA PARASI HAKSIZ KAZANÇ OTURDUKLARI YERDEN PARA KAZANIYORLAR ZATEN ŞÖFÖRLER TRAKSİ SAHİBİ DEĞİL ONLARIN NE KADAR KAZANSA MAAŞI BELLİ AYNI ONLARI ERTKİLEMİYORUZ ZATEN ONLAR DA KORSANA DÖNÜYO ÖRNEĞİN BEN BAĞCILARDA KADKÖYE 35 LİRA YA GİDİYOM HEMDE ÖZEL ŞÖFÖR GİBİ EVİNDEN ALIP EVİBNE BİIRAKIYOM YA TAKSİCİ 60 LİRA ARDAKİ FARK SİZ DÜŞÜNÜN BİZİM İŞİMİZ< HALKA HİZMET BİZ DÜNDEN RAZIYIZ VERGİLENDİRİMEYE HEM KAFAMIZ RAHAT OLUR KORSAN DAN VAZGEÇMEYİN HEP SENİN BENİM GİBİ İNSANLAR EMEKLİ KESİM EVİNİ GEÇİNDİREN ANADOLU İNSANI ŞÖFÖRLER KENDİKEDİMİZE YARATĞİMIZ İSTİSDAM DA CABASI EN AZ PİYASADA 2OO BİN KORSAN VAR TİCARİDEN FAZLA

Adsız dedi ki...

korsanlık hırsızlık değildir halka hizmettır, ticarilerden vatandaş bıkmış artık,istanbulu bilmeyen birisi taksıye bındiği zaman on liralık yeri yirmi lira yapıyorlar bu hırsızlık değilmidir,soruyorum size

Adsız dedi ki...

O zaman şöyle düşünebiliriz. Teröristler de suçsuzdur. Onlar da halklarına hizmet ediyorlar. Ne yani birisi istiyor diye illa Doğu Anadolu Karadeniz Türkiye'ye mi bağlı kalacak? İyi hizmet veriyor diye o zaman başka yerlere bağlanalım? Ne ya devlet bizi kazıklıyor o zaman. Neden polis var ki? Hırsızlarda evde bekleyenlerine hizmet ediyor. Niye uyuştucu serbest değil? Onun da alıcısı var hizmer bekliyor insanlar. Bu böyle uzar gider.

Adsız dedi ki...

kardeşim işimize korsan taksı gelıyor adam zorla bındırmıyor kendım bınıyorum ticarıcıler plakasıyla işlerı goturuyor kımsenın ekmegıyle oynamasınlar kul hakkı falan yok alan razı veren razı tıcarıcıler ayagını denk atsın

Unknown dedi ki...

arkadaşlar ben hem korsan takxi işletiyorum hemde ticari tüm müşterilerimizee saygılarla kim ne tercih edersee ona binsin herkez ekmeğine baksın cezamıdaa paşa paşa ödüyorum bu memleketdee sistem oturmassa her işin bir yolu bulunur

taksici dedi ki...

arkadaşlar bu ülke neden aydınlığa çıkmasın artık karanlığa bi ışık tutalımda bu KORSANLARA HAYIR DİYELİM çünkü destek verdiğiniz insanlar doğmamış yetim hakkı yiyen kişiler bu ülke neden kalkınmıyo diye kendi kendinize sorduğunuz olmadımı? sebebi ise bu tür KORSAN işler yapanlar yani vergi kaçıranlar millet olarak uyunma vaktimiz gelmedimi hakkımızı yiyenlere artık dur deme vakti daha güzel bir TÜRKİYE için her türlü KORSANA HAYIR bugün taksicilerin hakkını yiyenler yarında sizin meslek grubunuzda da olabilir şimdiden toplumca bunu önlemeliğiz o yüzden bu araçlara kesinlikle binmemeliyiz ailenizi emanet ettiğiniz kişiler burda söylendiği gibi emekli veya bir yerde çalışan değil çoğu geçmişinde ne iş yaptığı belli olmayan kişiler gayri meşru yollardan para kazanmaya alışmış kişilerdir bu yüzden size tavsiyem bu KORSAN araçlardan uzak durmanız birgün sizinde hayatınız tehlikeye girebilir bu bir HIRSIZLIKTIR.

"""BLADE MASTER"""" dedi ki...

doktor beye katılmıyorum.ehliyeti olmayan bir doktora gittiginiz zaman başımıza ne geleceğini biliyormusnuz. KORSAN takside buna benzer her şeyden önce canınızı emanet ediyorsunuz.TİCARİ taksi hem güvenilir hemde taksicilerimiz avrupa uyum yasalarına göre egitimden geçirilmiştir Her taksicide ehliyet harici 3 adet daha belge var peki korsanda tarifeden başka ne var.Bir zaman bir müşterimiz KORSAN taksi çağırdını ve hanımını bir yere gönderiyor.Gelen korsan hanımı arabasına alırken hanım efendi siz benim yan tarafına oturunuz diyor hanım ablamız hayır ben arka koltuga oturacam deyince benim korsan oldugumu anlarlar POLİS arabamı baglar diyor.HANIM kardeşimiz beyine dönüp beni bir neyi belli olmadık bir kişiye nasıl emanet edersin diye arabaya binmekten vaz geçiyor ve yoldan geçen taksiye biniyor bir dahada bu bana ders olsun KORSAN taksi dahil hiç bir şeyin korsanını kullanmayacagına yemin ediyor.umarımki burdan ders alırsınız....

Adsız dedi ki...

TİCARİ TAKSİCİLERİN DİKKATİNE:TAKSİCİLER BOŞ KONUŞMAYIN KENDİNİZE ÇEKİ DÜZEN VERİN MEDENİ OLUN KILIK KIYAFETNİZE DİKKAET EDİN KÜLTÜRLÜ OLUN SİZLER TÜRKİYEYİ TEMSİL EDİYORSUNUZ SİZLER TÜM YURT DIŞINDAN GELEN YERLİ VE YABANCI MÜŞTERİLERİ TAŞIYORSUNUZ SİZE VE BİR ÇOĞUNUZA BU YAKIŞMIYOR SEVİYELERİNİZ GENELDE ÇOK DÜŞÜK ÇOK KABASINIZ MÜŞTERİ SEÇİYORSUNUZ GEÇENLERDE OTOGARA GİTTİM YAĞMURDA BİR YAŞLI AMCA İLE YAŞLI EŞİNİ GÖRDÜM VE SİZLERE LANET YAĞDIRDIM BU MU EKMEK PARANIZ BELKİ YARIM SAAT ORDA KALDIM O YAŞLILAR BELKİDE 20 MİYE YAKIN SARI TAKSİ DURDURDULAR YAKIN MESAFE OLDUĞU İÇİN ARABALARINA PARASI KARŞILIĞI ALMADILAR İÇİM ACIDI YAŞLILARA SORDUM YAKIN OTURDUKLARI İÇİN ALMADIKLARINI BELİRTTİLER BUNU SİZLER HEP YAPIYORSUNUZ ONDAN SONRA İŞ YOK VAY KORSAN VAR EVİMİZE EKMEK GÖTÜREMİYORUZ DİYE FERİYAT EDİYORSUNUZ BU MU SİZİN İNSANLIĞINIZ VE MESLEK BİLGİNİZ KİMSE BOŞ KONUŞMASIN GİDİN KORSAN DENEN TAKSİCİLERİ GÖRÜN HİÇ BİR ZAMAN MESAFE YAKIN UZAK AYRIMI YAPMAZLAR HER BİRİ EMEKLİ MEMUR VEYA İŞLERİ BOZULMUŞ İŞ ADAMLARINDAN OLUŞMAKTA VE MÜŞTERİYE GAYET KİBAR KAZANDIĞI EKMEĞİN HAKKINI VEREN KİŞİLERDİR YUKARIDA KORSANLAR KÜLTÜRSÜZLÜKLE SUÇLAYAN TİCARİ TAKSİLER ÖNCELİKLE KORSANLARDAN ÖRNEK ALIN KİMSEYİ KAZIKLAMAYIN DOLAŞTIRMAYIN BİRAZ MEDİNİ OLUN ONDAN SONRA HAKKINIZI ARAYIN TABİKİ BU LAFLAR TÜM TİCARİ TAKSİLER İÇİN DEĞİL AMA YÜZDE DOKSANA BU SÖZLERİM GEÇERLİDİR HİÇ BİR İŞ BULAMAMIŞ BİR YERDE DİKİŞ TUTURAMAMIŞ TESADÜFEN EHLİYET ALMIŞ İLKOKUL MEZUNU İNSANLARDAN OLUŞMUŞ BİR TOPLULUKTAN BUNDAN BAŞKADA BİR ŞEY ZATEN BEKLENEMEZ AĞZI OLAN KONUŞUYOR.

Unknown dedi ki...

evet arkadaşlar ben bir korsan taksiciyim ve bu işi 8 yıldır yapıyorum ekmeğimi bundan çıkarıyorum herkesi memnun etmeye çalıştığım için müşterim çoğaldı ve bende bi durak açtım ve çalışıyorum.her şey arz ve talep meselesidr vatandaş talep ediyosa ve bu kadar korsan taksi çalışıyosa demek kı burda abes bi şey yok abes olan şey devletin bunlara alternetif yapmayışı yani rakiplerinin olmayışı rekabet yapmamaları mantık bu ister bin ister binme fiyat da bu hizmette
plaka sahipleri ayda ortalama 6-7 milyar para kazanıyorlar hemde çalışmadan zaten taksi şöförleri de para kaanamıyorlar hepsi yevmiyeci vel hasıl çok şey var yazılacak bizi dinleyen yok hani fatih altaylı yazıyo ya "ne zaman adam oluruz" diye bence zor oluruz bu rantçı zihniyetle

Unknown dedi ki...

sayın arkadaşlar siz biliyomusunuz bir korsan taksi taş çatlasın 1000-1500 ytl para kazanıyor bunun içinde vergisi sigartası var taşıt pulu kaskosu periyodik bakımı yani kısacası net kaansa kazansa 1000 temiz ya kazanır yada kazanmaz o da yakalanmasa ayrıca yakalanmasıda devlete vergi olarak saysak sarı taksilerden daha çok vergi vermiş olur bi taksici arakadaş yani sarı taksi yılda ne kadar kazanır ne kadar vergi verir ne kadar patrona para verir bunları da vatandaş öğrensin bende sarı taksilik yaptım adam plakayı 2 yıllığına kıraladı 8 ay sonra geldi benim arabamı ver dedi ve başkasına daha fazla kıraya verdi ve ben resmi hiç bi şey yapamadım ve biliyomusun normal arabalardan farkı yılda toplam 500 - 600 ytl vergi veriyorlar bunlara inanmayın günlük ciroları 300 - 400 ytl dir bunun 70 - 80 lirası yakıt öbürünü siz hesaplayın aylık ne yapıyo yıllık ne yapıyo ne kadar vergi vermeleri gerektiğini siz kaba olara % 18 olarak heaplayın bakın tutar ne kadr tutuyo insaf biraz

Barabelli dedi ki...

Düşüncelerini paylaşan arkadaşların dikkatinden çok önemli bir ayrıntı kaçmış.Korsan bir taksiyle yolculuk yapıyorsunuz bir uygulama noktasında araçta arama yapan polis memuru araçta Kokain,eroin veya esrar v.s yasak bir şey buldu veya sürücü aranan bir suçlu bu durumda müşteri olarak binen müşteri kendisini bu sürücünün suç ortağı olmadığını nasıl ıspat edebilir.Ha belki sonunda ıspatlar ama bir iki kuruş daha az ödememe mahkemelerde sürünmeye değermi?Ama ticari taksiyle seyahat esnasında taksi müşterisi olduğunu ıspatlıya bilirsin korsan öyle değil.Bir iki kuruş için emek ve vergi hırsızlarına prim vererek kendinizi riske atmaya değmez.
Ayrıca hayret ediyorum bir Doktor nasıl olurda korsan taksi kullanır pes doğrusu.Okumakla bazı şeyler olmuyormuş

Adsız dedi ki...

sorun ne aslında biliyomusunuz arkadaşlar ..??sorun asıl suçluyu bulamamakdan yada görmek istememekden kaynaklanıyo olabilirmi..? bide şöyle düşünelimmi bu korsanı yapan insanların başka şansları olmadığından şartların onları bu hale getırdığıni ve bu insanların aslında başka sektörlerden geldığını neden düşünmüyosunuz bakın bu ciddi anlamda bi sektör halini almış durumda bu işi yapmayın diyen insanlara soruyorum karşılığında bi alternatif üretmeden niçin korsan adı konulan bu sektörün çalışanlarına buişi yapmayın diyebiliyosunuz bakın bu insanlar geçindirmekle mükellef oldukları bi aileleri var bu insanlarında bizler gibi sorunları problemleri var yapacak başka işi kalmamış tabiri yerındeyse uzatmalaruıı oynayan bu insanlar bunuda yapmadıklarında ne olacak..?? bunlar mutlaka bi iş yapması lazım bunların aileleri var o zaman gayri meşru işlere baş vurmak durumunda kalmazlarmı..? yanı bu insanların yapacak başka işlerı vardıda bırakdılar o işlerını korsan adını koyduğunuz bu işi severekmı yapıyorlar..? bakın ben yanımda 400 kişinin çalıştığı şirketın sahıbıydim ama maalesef ülke gerçekleri bende iflas ettim şu an arabamla bu işi yapıyorum ve çocuklarımı okutup ailemı geçindirmeye çalışıyorum.:( bu arada bunun haram olduğunu söyleyerek kendının din bilgisi olduğunu düşünen vatandaş iyi araştır bakalım islamın ticaret hukukunda plaka kiralamak diye bişey varmı yada bu işin haram olduğuna dair bi kaynak yada delil bulabilirmisin asla bulamazsın çünkü islam tarafların rızası ile anlaşmalarına bakar sen vergısınden bahsedersen emın ol korsanlar senden daha fazla vergı verır bu devlete yakıtın % 65 inin vergı olduğu bu ülkede bu araçlarda yakıtla çalışır...velhasıl arkadaşlar 15 sene önce korsan yokdu yada çok azdı bunun sektör olarak oluşmasının müsebbibi sistemin ta kendısıdır işsizliğin alıp başını yuruduğu bu ülkede bırde onlarımı işsiz bırakalım ...??? allaha emanetsiniz saygılarımla..

Adsız dedi ki...

ya arkadaşım ne müslümanlığı ne hırsızlığı..saçmalama nolur.ticari taksicilerin yağmurlu havada müşteri beğenmemeleri,kısa mesafeye burun kıvırıp bizleri mağdur etmeleri,verilen parayı beğenmemeleri,insanları dolandırım birkaç lira fazla para almaları,arabalarının leş gibi olması ve sigara kokması...daha sayabilirim.bunlarmı müslümanlık,bunlar mı dürüstlük.yapma allah aşkına.insanlar kendi alın teriyle almış olduğu araçlarıyla milleti kazıklamadan,mağdur etmeden para kazanıyolar.ne çalıyolar ne çırpıyolar.korsan bunun neresinde.şimdi söyle bana.

Barabelli dedi ki...

Ya arkadaşlar hayret etmemek elde değil.Konuyu açan doktor olduğunu ileri sunan bir arkadaş. korsan;DİKKAT edin adı üstünde KORSAN TAKSİ kullandığını utanmadan sıkılmadan çekinmeden söyleyebiliyor.Be arkadaşım eğer bir emek hırsızını sen ödemiş olduğun parayla teşfik ediyorsan eğitimi olmayan vatandaş ne yapar?Hiç düşündünmü?Bu ülkede korsanlar yüzünden sanatcılar albüm yapmıyor,yazarlar kitap yazmıyor ken sen tadlandıra ballandıra korsanı almış olduğun bunca eğitiminle burada utanmadan anlatabiliyorsun.Korsan taksi kullanmakla hırsızdan parayla çaldığı çalıntı malı almanın arasındaki farkı birisi bana anlatsın.Kimse anlatamaz çünki her ikiside HIRSIZLIKTIR.çünki her ikisinınde yapmış olduğu iş emek çalmaktır.Kimse bu ve benzeri hırsızların hısızlıklarına masum kılıflar bulmasın.Yoksa namuslarıyla geçimini sağlayan insanlara haksızlık yapılmış olur.

Adsız dedi ki...

Korsan taksiyi bende kullanıyorum,son model arabalar ve saygılı şöförleri var hemde taksi fiyatının yarısına nerdeyse.

korsancı dedi ki...

ben korsan taksileri sonuna kadar destekliyorum ve hiçkimseye hiçbirşeye zararları yok bilakis faydalılar faydalarıda şunlar
1- ücretleri sabit gideceğin yerin ne kadar tutacağını baştan biliyosun
2-seni uzun yollardan dolandırıp taksimetreyi şişirmiyolar
3-gece tarifesi yok yer beğenmeme yok abla-abi seni burda indiriym beni oraya sokma filan yok
4-arabaları daha lüx (benim oturdugum yerde c4,megane2,golf gibi araçlar hizmet ediyor resmi takside bunu göremezsiniz :)
5-resmi taksi tarifelerinde müthiş bir soygun var araca bindiğinizde gözünüzü taksimetreden alamıyorsunuz
6- turist soymak gibi bir hainlikleri kesinlikle olmuyor
7-vergi konusuna gelince emin olunki ticari taksilerden daha fazla vergi ödüyorlar resmi taksiler ticari araç vergisi ödüyor bu nedenle aba korsanlar özel araç vergisi ödüyor resmi taksi fişmi kesiyor sanki her yolcusuna
8- plaka fiyatına gelince 500 bin ytl vermiş vermemiş kimin umurunda banamı güvenmiş o plakayı satan devlete bunun vergisinimi veriyor sanki

Adsız dedi ki...

Allah aşkına soruyorum. Bir arkadaş da çıksın bu soruları ben cevaplayabilirim desin:
1- Taksi plakaları bedava mı dağıtıldı? Ben bedavaya taksi plakası alan birisini tanıyorum diyen bir adım öne gelsin.

2- Hangi taksi plakası sahibi ayda 6000 - 7000 lira kazanıyor? Evet ben de duydum kazanan ama bu taksi plakası sahipleri arabalarında fuhuş için satılan kadınları taşıyorlar genelde. Hangi namuslu taksi plakası sahibi bu kadar parayı kazanabiliyor? Ben tanıyorum diyen bir adım öne gelsin.

3- Günde 150 lira yövmiye veren bir şoför tanıyorum diyen bir adım öne çıksın.

İllegal yolları insanlar seçebilir. Ben buna birşey diyemem. İllegal işlerin cezasını hukuk devleti verir. Ama yapılan illegal işleri olumlu olarak göstermek namussuzluktur.

Gerçi namus kelimesi artık hatıralarda kaldı. Önceden bu ülkenin mafyası bile çocuklara uyuşturucu satanların cezasını gene illegal yollardan veriyordu ama artık o mafya okul önlerinde çocuklara uyuşturucu satıyor. O yüzden ben bu ülkeden de insanlarından da ümidimi kestim.

hakkı dedi ki...

yapılan illegal bişeyi normal gibi göstermek ne derece doğru sizce.adı üstünde korsan.yapıcak iş bulamayan birileri sıradan bir arabayla bu korsan işine giriyo ve o an başkalarının ekmeğiyle oynamaya başlıyor.sonra da devletten hizmet bekleniyo.kendi sermayelerinden yediklerini umarım bilirler bu korsan ve korsancılar...

Unknown dedi ki...

Korsan taksiye hayır diye bas bas bağıran kişilere bir soralım bakalım..Korsan CD, DVD'lere karşı da aynı mı düşünüyorlar? Yoksa taksici esnafı hiç korsan DVD almıyor mu? Bu kadar mı insanların emeğine, ödediği vergiye falan saygılılar..
Binlerce ticari taksi şoförünün sosyal güvenlikleri yok. Plaka sahipleri tarafından sigortalı yapılmaları gerekirken bir tanesinde sigorta yok. Bu taksi şoförleri birilerinin gazına gelip korsan taksiyle mücadele edeceklerine bu enerjilerini korsan taksiyle mücadeleye harcasınlar.

Fırat dedi ki...

Duyduğuma göre son model mercedes li takım elbiseli versyonları cıkmış.

Adsız dedi ki...

ben korsan taksi şöförüyüm araba benim kendi aracım ama söyle bir acıklık getireyim olaya.
çalıştığım firma krizden dolayı kapandı iş buılamadım bu süreci bir şekilde atlatmam gerekiyordu. bende bu işe başladım.
bir çok müşteriyle karşılaştım elbetteki bol muhabetimöiz oluyor bazende laf arasında soruyoruz ne iş yapıyorsunuz diye malum poliste olabilir. zaten pooliste olsa kendini belli ediyor sorularından dolayı.
Ama bizim polis müşterilerimiz bile var yani bu korsan olayını bilmeyen yok ama ucuz ve güvenli olmasının sebebi yüzünden kimse işin akdini kurcalamıyor.
devir en ucuz nerede ise biz oradayız devri oldu.
ben coğukez müşteri götürdüğümde hiç saygıda kusur işlemiyoruz. bu drum müşterininde hoşuna gidiyor.
ben bazen inip kapıyı kendim acıp kapayıncada hizmet on numara diyor.
benim kendi cep numaramı istiyorlar seni arayalım sürekli sen gel diyorlar.
ama cepten calışmak bizde yasak ama arada bir olyr yağlı işler de (: .
ben 3 aydır bu korsan olayını yapıyorum ama hala şikayetçi olan bir kişiye bile denk gelmedim.
bizim bir durağımız var ve broşur bastırdılar ve her yerede dağıttılar fiyatlar sabit. yani yolu ne kadar uzatırsan uzat alacağın para sabittir. buda müşteriyi daha huzurlu tutuyor çünkü müşteri vereceği parayı biliyor. bizim durakta fazla para alan taksicilerde oluyor bu durumda müşteri durağı arayıp şikayet ediyor durumu durak patronu deyerlendirip parayı müşteriye geri ödüyorlar söförde uyarı alıyor. bence bu cok yeinde bir uygulamadır. korsan taksiler normal taksilerden daha ucuz daha güvenli daha seri ve hızlı taksilerdir.

Adsız dedi ki...

Ben 23 senelik taksiciyim.Hiçbir dönemde korsan taksicilik bu kadar çoğalmamıştır.Bu kadar rahat bu kadar aleni çalışamamışlardır.Korsancılık herkesin de bildiği gibi haksız kazançtır. O zaman herkes devlete kaydını yaptırmadan vergisini ödemeden iş yapsın Herkes korsancı hırsız olsun.O zaman memlekette nasıl adalet nasıl düzen olur.Artık bu korsanlara dur diyecek kimse yokmu? Bu nasıl adalettir.Bunlar yüzünden vergimizi evimizin masrafını ödeyemez olduk.Bunlar hırsız oldukları için aynı zamanda kul hakkıda yemiş oluyorlar.Hiçbir taksici de bunlara hakkını helal etmez.Ozaman ne yapacaklar bakalım...

Adsız dedi ki...

Fazla abarttığınızın farkına varırsınız umarım. Gidin de önce sosyal güvenliğinizi sağlamaya çalışın. Taksicilerin tümünün ne SSKsı var ne başka bir güvenliği, bu eminim korsandan daha önce gelmesi gereken bir sorundur.

Adsız dedi ki...

ben devamlı kullanıyorum gayet memnunum. kısa mesafe uzun mesafe ayırımı yok. bazen ticariyi durduruyorum kısa mesafe diye almıyo. birde adresi bilmezsen yalandan dolaştırıyolar. önce kendilerine çeki düzen versinler zaten korsan diye bişey kalmaz. korsanı kendileri yaratıyor. tabi içlerinde dürüst olanları vardır ama nasıl ayırt edeceğiz denk geleceğiz şansa artık. ben korsan demiyorum bir türlü özel şoförlü araç kiralama diyorum. herkese tavsiye ederim.

FAZIL dedi ki...

Beyefendi Ticari Taksici sayısı gerçekten çok az. Gün geçtikçe giderek de azalıyor. istisnalar kaideyi bozmaz; çoğunluk çok kaba ve müşterinin rahat ve huzurlu bir yolculuk geçirmeleri umrunda değil, ben bir iş yapıyorum bu görevde başarılımıyım, müşteriler araçtan memnun olarak indiler mi? insanları sıkmamak ve rahatsız etmemek gerektiği unutulmamalıdır.
Bu yazıları pekçok insan/kurum/kuruluş da okuyacaktır. Çözüm noktasında sanırım taksicilerin bazı şeyleri düzeltmeleri gerekecek. Korsanların tercih sebeplerini ticari taksicilerde kendlerine uyarlar veya uyarlamak isterlerse muhakkak işler daha sağlıklı bir zemine oturacaktır.
Halkın istediği en önemli Önemli istekler:
1- Ucuz ulaşım (sabit noktalar arası sabit ücret seçeneği)
2- Müşteri memnuniyetini düşünen şoför
3- Güven veren araç ve sürücü
4- Yol bilgisi olan şoför
5- Taksi şoförü kazıklamaz
6- Alternatif çözümler (örneğin Taksi durakları belli saatlerde veya saat başlarında sabit noktalar arası; taksi dolmuş seferleri yaparak bunları semtlerinde duyurabilirler)

Hayat kolay değil, çözümün parçası olmak için herkes gayret etmeli. Taksiciler daha çok çalışmanız lazım.

taksici57 dedi ki...

bende 2 aylık ticari taksi şöförüyüm ve taksilerin ne olduğunu içine girince daha rahat anladım önce şunu söyleyelim korsanı savunmanın hiçbir haklı yanı yoktur korsanı bu durumlara getirende maalesef gene ticari zihniyettir müşteri seçen,mesafe seçen,kaba,dolandırıcı zihniyette olan ticari taksi şöförleri yüzünden korsan çoğalmıştır bunu yok edecek gene ticaridir dürüst ,güvenilir,beyefendi olarak halkın güvenini alarak korsanın sonu gelir başka türlü çok zor

Adsız dedi ki...

gecın kardesım bu taksıcıLErın hakkıymıs bıLmem nesıymıs...hepımız eLhamduLuLLah musLuman ınsanız kuL hakkından korkarız.bırazda sız korkun...otogara gıdıcez arac 16 ytL fıyat yazıyor oda bundan 6 ay once.normaL bır aracın oraya kadar yakıcagı ucret 5 ytL yok bıLe yazık yha waLLahı yazık...ben korsan taksı kuLLanıyorum cokda memnunum.saygıLar

Adsız dedi ki...

gayet memnunuz yaşasın korsanlar

bilgili26 dedi ki...

ne korsan ne ticari resmi şirketleri tercih edin transfer ve shuttle şirketleri bu işi çok kaliteli şoför ve araçlarla devlete vergilerini ödeyerek yapıyorlar.ne müşteri nede kısa mesafe seçiyorlar.tüm araçlarında gps cihazı var ve adres derdi yok.açılış ücreti yok.gece tarifesi yok.geri dönüş ücreti yok daha ne olsun kim takar korsanı resmi gözünüzü açın millet.korsanlarada akıl vermek gibi olmasın ama resmi transfer şirketi kurarak bu işi polis molis takmadan çok rahat ve korkusuz yapabilirler

bilgili26 dedi ki...

beyler boşuna tartışmayın korsan taksici kardeşlerime ve ticari taksilerde günlük 40 liraya 12 saat çalışan kardeşlerime sesleniyorum.size tam 6 ay bir çok avukat ve trafik denetleme şube müdürlüğünde çalışan eşe dosta sorarak internette araştırarak açmış olduğum resmi korsan taksi:) şaka şaka resmi transfer ve şoförlü araç kiralama şirketimden bahsedeceğim.
Geçenlerde benim aracımın 16-17 kırmızı taksici önünü keserek darp ve gasp yaptılar,beni korsan taksi zannetmişler bende onlardan şikayetçi oldum.İnat yaptılar aracımı bağlatmaya çalıştılar trafiğe şikayet ettiler ama hiçbirşey yapamadılar göğsümü gere gere çıktım.Faturamı, internet sitemi, vergi levhamı görünce ağızları açık kaldı.
her neyse kendinize bir muhasebeci bulun ve size ticaret sicilinde ^^şoförlü araç kiralama ve transfer hizmetleri^^ adı kaydında şirket açtırın (şahıs şirketide olabilir)araçlarınızı ve şoförleri şirkete kayıt ettirin sigorta yaptırın herkez kendi kayıt ve sigortasını ödesin böylece her araca kurulan şirketin bir fatura koçanını vererek resmi şekilde hizmet verebilirsiniz.hatta şirket logolarını aracınıza yapıştırarak araçlarınızı daha resmi gösterebilirsiniz ve herkez sizi tanır.
Araçları şirkete kayd ettirmek şoförleri sigorta masrafı aylık 400-450 lira,sigortayı masraf sayarsanız tabi sigortayı saymazsanız 100-150 lira hesap ortada bir olun resmi olun plaka parası ödemeyin adam gibi hizmet verin temiz kazanın başınız arımasın

Onur dedi ki...

KORSAN TAKSİ SİSTEMİ RUSYA VE DOĞU AVRUPA ÜLKELERİNDE ÇOK YAYGINDIR. HATTA ÖYLEKİ TİCARİ TAKSİDEN ÇOK DAHA FAZLA KORSAN TAKSİ VARDIR. HERHANGİ BİR YOLDA EL KALDIRMANIZ YETERLİDİR, ANINDA SIRADAN KİŞİSEL ARAÇLAR DURUR. GİDECEĞİNİZ YERE GÖRE FİYATTA PAZARLIK YAPAR GİDERSİNİZ. HEM ÇOK DAHA UCUZA, HEMDE HİÇ TAKSİ BEKLEMEDEN ULAŞIM SAĞLANIR. İLGİNÇ BİR SİSTEM YANİ. ZENGİN VE GÜVENLİĞİNE ÇOK DÜŞKÜN İNSANLAR YİNE TİCARİ-SARI TAKSİLERİ KULLANIR.

ufuklar dedi ki...

Bu krizde, işsizlikte hiç iflas etmiş taksici gördünüz mü duydunuzmu ? ben görmedim sadece net 200 tl olan taksi yövmiyeleri 180 tl ye düştü.binlerce işyerleri kapanırken milyonlarca kişinin işsiz kaldığı bu günlerde ,taksi patronları ise aylık net 5500 - 6000 tl yi beğenmeyip zam aldılar tabii rakipsiz,rakip yok ağladıkca meme veriliyor tarlayı boş buldular yıllardır at koşturdular korsan taksiler rakip çıkınca da yaygarayı basıyorlar korsan taksiye hayır değil EVET çünki korsan taksi istanbulluları soymuyor ve sizlerden de çok güzel hizmet veriyorlar.

ufuklar dedi ki...

Bu krizde, işsizlikte hiç iflas etmiş taksici gördünüz mü duydunuzmu ? ben görmedim sadece net 200 tl olan taksi yövmiyeleri 180 tl ye düştü.binlerce işyerleri kapanırken milyonlarca kişinin işsiz kaldığı bu günlerde ,taksi patronları ise aylık net 5500 - 6000 tl yi beğenmeyip zam aldılar tabii rakipsiz,rakip yok ağladıkca meme veriliyor tarlayı boş buldular yıllardır at koşturdular korsan taksiler rakip çıkınca da yaygarayı basıyorlar korsan taksiye hayır değil EVET çünki korsan taksi bizleri soymuyor ve sizlerden de çok güzel hizmet veriyorlar.

Adsız dedi ki...

bir cok ülkede yasal olarak yapılan bu iş bizim ulkemizde neden korsan olarak tabir ediliyor ??
birgün bu korsanlık yasal olursa sarı taksilerin haksız kazancları kesilir yıllarca sarı taksi kullandık bizi kazıklanmaya mahkum ettiler taksinin alternatifi olması lazımdı eksigimizdi korsan taksi dediklerimiz kanayan yaramıza merhem oldu.

ulkemizde korsan olarak adlandırılmıs olsa bile ulasım sektorunde cok buyuk bir yeri var kaliteli hizmet anlayısıyla musteri memnuniyeti ile hersey mukemmel. fazla soze gerek yok.

saglıcakla kalın.

Adsız dedi ki...

vay anasini be.millet haram yemeye alismis kardes.bizim canimiz ciksin aldigimiz plakanin borcunu odemek icin haramzadeler 3 kurusluk arabalariyla bizim ekmegimizi calsinlar.yuzsuz herifler bide yaptiklari hirsizligi ballandira ballandira anlatiyorlar.kul hakkini bilmiyorlar ki o caldiklari paralar bir yerlerinden fitil fitil cikar insaallah

Adsız dedi ki...

adamlar bizden fazlasıyla para alıyorlar 5 milyonluk yere 25 milyon yazdırıyorlar yakın mesafede almıyorlar yagmurlu havada ıslanmaya mahkum ediyorlar ve hala korsan haksız kazanıyor diyorsunuz hicbir zaman korsan taksi beni yolda bırakmadı fazla para almadı yakın uzak demeden aynı kalitede hizmetini verdi. butun sarılar aynı degildir diyeceksiniz %10 luk kısmı iyi olabilir onlarda bana denk gelmedi. kul hakkından bahsediyorsunuz yagmurun altında üşütüp hasta oldum bunun hesabınıda siz verirsiniz o zaman ?? bu kul hakkı degilmi ??

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR O KADAR HASSASSANIZ EĞER NEDEN KONTÜRÜNÜZÜ TELEFONCUDAN DEGİL.EKMEĞİ FIRINDAN DEĞİL SEBZEYİ MEYVEYİ PAZARDAN DEGILDE MARKETTEN ALIYORSUNUZ KORSAN TAKSİYE SIRA GELENE KADAR HERŞEY KORSAN ZATEN..ADAMLAR KORSANA HAYIR MİTİNGİ YAPARLAR ÇOĞUNUN ARABASINDA KORSAN CD VAR HADİ BUYUR..KİMSE ZORLA BİNMİYOR BUNLARA GİDECEGİ YERİN FİYATINI BİLEREK BİNİYOR BİNEN RAZI TAŞIYAN RAZI..ÇOĞUDA MECBURİYETTEN YAPIYOR KİMSE MERAKLI DEGİLDİR BU İŞE ÇOGU LİSE VE DENGİ OKUL MEZUNU ARAÇLAR KALITELİ VS.VS.

Adsız dedi ki...

türkiyede.herşeyin.altarnatifivardır.çokdurakta.arkadaşlarım.var.kimsenin.arkasından.konuş.mayın.lüks.arabalar.tertemiz.insanlar.işindengücünden.olmuş.ev.geçimi.sağlamayaçalışıyor.birde.polislere.hırsızla.arsızla.uğraşsın.onlarla.uğraşmak.zortabi.garibanı.durduruyo.kendinegöre.kikaye.yazıyo.koyungibi.götürüyo.15.günde.tahriben.1000.tele.ödüyo.bupara.devlete.gidiyosa.devlet.duraklarıvergilendirsin.herkezrahat.etsin

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben tekstilciydim,2000 li yıllara kadar sigortalı 20 ye yakın elemanım vardı.vergimi,siğortaları ve maaşları aksatmayan biriydim.biliyorsunuz ki biz işimizden ekmeğimizden olduk.3 çoçuğum var okula giden.her gün utanmasınlar diye bir kaç kuruş koyuyordum ceplerine,şimdi onu bile koyacak gücüm yok.çoçuklar okuldan hergün para istiyorlar diye geliyorlar.ev ve cep telefonumu,interneti iptal ettireli tam 2 sene oldu.şimdi elektrik, su,dogalgaz birikti.bildiğim bir iş yok tekstilden başka.Allaha şükürler olsun devletten başkasına borcumda yok.eee çalmayıda bürokrasiden duyuyoruz hergün haberlerde.sarı taksiciler kusura bakmasın,bu yaştan sonra kafama kar başlığı giyip zavallı insanların kazançlarına çökemeyeceğim için,bu işe sıcak bakmaya başladım.asıl şerefsizlik korsanla mücadele diyenlerde,nedenmi!.az kazan temiz kazan yok.mesela cd ciler, cd nin tanesi 0,07 kuruş korsan satıyor 2tl.orjinal satıyor 40.tl ondan sonra sanatımı icra ettim,para benim der, memlekettede durmaz.kazanmış amerikada ingilterede yer parayı.korsanla mücadele diyorsan emegini al,asıl orjinal gaspçı kardeş.sizin aç gözlülüğünüz getirdi,bizleri bu hallere.çalmıyoruz,alnımızın akıyla yaşamaya çalışıyoruz.bende kısmet olursa başlamak zorundayım bu işe.sanki sen aile babasısında biz eşkiyayız.yağmurda çalışmazsın,tipine göre müşteri seçersin,bagajda unutulanı gasp edersin( bu her taksici için geçerli degildir ),bagaj ücretide ödedim zamanında,yoluda kendin şeçersin keyfine göre,hakkını arasan hemen birbirinizi tutarsınız;haklı haksız ayırmadan....bir düzene girseniz,plaka sahipleri kazançlarını rant düzeyde tutmasa,insanlar rahatça size güvenerek binmek istemezmi;KORSANA HAYIR DİYEN ARKADAŞ,önce kendini düzelt,fedakarlığı yap,sonra ne konuşacaksan konuş.bir kere korsanda olsa yeri yurdu belli olan adam namusuyla çalışan adamdır....yersiz,yurtsuz adam yapar o sizin dediklerinizi.saygılarımla

Adsız dedi ki...

öncelikle şunu söylemek istiyorum korsan değil ÖZEL taksi bizde vergimizi ödüyoruz ben bir durak sahibi olarak aylık ortalama 500 tl civarı vergi ödüyorum beraber çalıştığım arkadaşlarımın hepside kültürlü ve tahsilli insanlardan oluşmaktadır sarı taksiciler gibi öfliyip poflamadan sadece ekmek paraları için çalışırlar iş bulduklarında zaten hemen bıurakır mesleklerine dönerler olay çok basit insanlar sadece aç kalmamak muhtaç olmamak için ÖZEL taksicilik yaparlar kimsenin hakkınıda yemezler hem ÖZEL taksilerde bişeyinizi unuttuğunuzda bir telefonunuz yeterlidir

Unknown dedi ki...

iyi akşamlar ben korsana karşı degilim. ticari taksıler önce kendi içlerindeki korsanlıgı yok etsınler kendılerı adaletlı olsun ondan sonra korsana karsı çıksınlar. hiç dikkat ettinizmi ticari taksi sahipleri (bazıları için konusuyorum) aynı plakadan 2 tane yaparak aracın birini anadolu yakasında dıgerını avrupa yakasında çalıştırdıgını. sen sahtekarlıgı yapıyosun bana da korsan taksıye bınme dıyosun senın adaletın bumu. kaç tane ticarı taksı fiş yada fatura kesıp te devlete vergı vermıs burda işi götüren şöför degil plaka sahıplerı olan garıban şoföre oluyor. kusura bakamayın basınızı agrıttım ıyı geceler herkese

Adsız dedi ki...

arkadaslar size soruyorum sabit bir iş bulamadım ve sizin yıllarca çalısıpta birikiminiz olan yastık altında sakladıgınız paranız altınlarınız var ben bunları sızın hayatınızı tehlıkeye atarak evınızden almaya gelseydım eger hosunuza gıdermıydı. eminim ki herkes hayır diyordur ve bende bu işi yanı korsan taksıcılıgı sırf boynumu kımseye bukmemek ıcın yapıyorum

korsan'a destek dedi ki...

Bilmeyen arkadaşlar için söylüyorum Korsan taksiler de durağa aylık 450 tl gibi hatırı sayılır bir ücret ödüyorlar ama tabiki bu onları meşru yapmıyor, bende üç aydır boştayım uzun aramalar sonucu iş bulamadığım ve bakmakla yükümlü olduğum ailemin nafakasını çıkarabilmek için bi korsan durağına başvurdum ama günlük 15 tl ücret istediklerini duyunca şok oldum...

Adsız dedi ki...

gayet guvanılırler bnde kullanıyorum tıcarıler kısa mesafeye gtmezken her yere gıden korsanlara evet bizlerde artık korsan demeyelım bizde yolcuyuz korsan yolcumuyuz hayır tabıkıde ama ceplerını dolduranlar korsana hayır dıyo bn kullanmaya devam edecegım cunku ekonomık guvenılır 24 saat hızmet verıyolar istanbulun neresınde olursanız olun gelmem demıyorben korsana evet dıyorum amerıkada rusya da ve avrupada yasal bu hakları versınler bence 86 yılında özal bedava plaka dagıttı sımdı bunlar da 20 tane plaka var taksıcı dıye ortalıkta trafıkte eskıyalık yapıyorlar haydı yolcular taksıye hayır korsana evettttttttt...

Adsız dedi ki...

Güvenmeyle ne ilgisi var şimdi bunun? Sarı taksite binince çok mu güvenilir taksiciler? Onlar yoldan geçen herhangi biri değil, korsan taksi durağına bağlı taksicilerdir. Güvensizlik durumu aslında sarı takside daha fazla. Çünkü her defasında farklı taksi kullanılıyor. Ayrıca korsanın fiyatları da normal taksiye nazaran yarı fiyatına. Bence sarı taksi şöförleri korsana geçiş yapmalı. Çünkü sadece araç sahibine kazandırıyorlar ve kendileri sigara paralarını ancak çıkartıyor. Hiç olmazsa, aracı sürecek adam bulamayan sarı taksi sahipleri, günlük 80-90 lira istemek yerine daha makul bir fiyat talep ederler işçilerinden. Bu zamlarla, bu pahalılıkla, korsana EVET!

Unknown dedi ki...

Korsana evet,çok daha kaliteli ve uygun fiyata sizi bir yerden bir yere götürüyorlar.Plaka sahibi oturdugu yerden para kazanacak diye neden halk faiş bedeller ödesin

Unknown dedi ki...

Neden insanlarda bu kadar korsan meraki olur anlayamadim

Unknown dedi ki...

Korsanı savunanlar bu işten menfaati olanlar