Çarşamba, Mart 12, 2008

meteo

Dün soğuk algınlığı yakınması ile başvuran bir meteoroloji çalışanına nereden mezun olduğunu sordum. Meteoroloji lisesinden mezunmuş.
"Öyle bir lise mi var?”dedim hayretle.
Türkiye’de sadece Ankara’da varmış, mühendislik bölümü ise sadece İstanbul’daymış
“Neden bu liseye girdiniz, babanız mı meteorolojiciydi?” diye sordum.
“Sınav kılavuzunda işaretledik, ama ne olduğunu bilmiyordum, sonradan öğrendim, sevdim” dedi.
“Bu yaz nasıl olacak, yine kuraklık var mı?” diye sordum.
“Kuraklık zaten şu anda var. İ;zmir’de Şubat ayı yağış ortalaması 100 kilo iken bu sene sadece 9 kilo yağdı, yani ortalamanın onda biri bile değil. Biz meteorolojği olarak yaz hakkında bir tahmin yapamayız, gerçekçi olmaz, ama uzun vadedeki trendlere bakarak genelde kuraklıkların 3-4 yıl sürüp sonra normale döndüğü söylenebilir” dedi“Peki kısa vadede hava yine soğuyacak mı?” diye sordum
“Yarın(bugün) yağış bekleniyor, ama kış gibi soğuk olmaz artık” dedi
Soğuk algınlığı için Theraflu f tb 3x1 yazdım ve 2 gün istirahat verdim.

1 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Meteorolojicimiz, kuraklık konusunda fazla iyi niyetli gibi geldi bana. Birleşmiş Milletler, kuraklığa bağlı üretim, tahıl azalması uyarıları yapıyor. Dünyada ciddi boyutta kuraklık var, yani.
Memlekette de ilk kez buğday stoklarımız en düşük düzeyde imiş.
Keşke, Nisan ayı biraz daha yağışlı geçse...