Salı, Mart 11, 2008

motor yağı


Bugün adı kimyasal bir terim olan bir hastaya adının nereden geldiğini sordum.
“Babam kimyacıydı, ben de kimyacıyım” dedi.
“Ne işle uğraştığını sordum”
“Motor yağı üretiyorum” dedi“Motor yağı üretmek öyle basit bir şey mi, ben ithal ediliyor sanıyordum?” dedim.
“Tabi, formülleri var, hammaddeleri alıp bileştiriyorsun, oluyor” dedi
“Hammaddeleri nereden buluyorsunuz?” diye sordum
“Tüpraş’tan alıyoruz. Mazot üretiminde altta kalan yağları alıp, sonra da Rusya’dan ithal ettiğimiz 50 civarında katkı maddesini formüle göre karıştırıyoruz, oluyor” dedi
“Yağ reklamlarındaki motoru koruma, performansı arttırma meselesinin gerçeklik payı var mı?”diye sordum.
“Var tabi, formülleri farklı, katkı maddesi oranları değişiyor." dedi
“Piyasadaki en iyi yağ hangisi?” diye sordum.
“Benzinli mi, dizel mi?” diye sordu
“Benzinli”dedim
“En iyisi Castrol, ama ben istesem ondan daha iyisini yaparım. İçinde ne var tek tek biliyorum çünkü, ama ne kadar iyi yaparsam yapayım satamam. Bizim adımız duyulmamış, pazar onun” dedi.
“Siz nereye satıyorsunuz?”diye sordum
Açık deterjan gibi açık yağ olarak satıyorlarmış. Servisler alıyormuş, diğer markalı yağların içine karıştırıyorlarmış.
“Arabanızın yağını değiştirtirken mutlaka başında bulunun, kapalı kutuda olmasına dikkat edin” dedi.
“Son zamanlarda çıkan LPG’li motor yağlarının ne farkı olduğunu sordum.
“Hiçbir farkı yok, aynı benzinli motor yağını LPG diye ambalajlıyorlar, pazarı genişletiyorlar, yoksa formülü aynı” dedi.

5 yorum:

gregor samsa dedi ki...

ne teşhis koydun, reçeteye ne yazdın ?
olmaz ki ama gitti güzelim şablon.

Anahtar dedi ki...

Hastanın ismini merak ettim doğrusu..

ssbb dedi ki...

:))
haklısınız!
bu da böyle bir renk olsun, bir daha atlamayız.

Adsız dedi ki...

hastanın adının inanın bende çok merak ettim kimyasal bir terim olarak ne olabilirki bir insanın adı?

ssbb dedi ki...

Hastanın adı değil ama, mesela Alkan, Alkin erkek ismi olarak kimyasal terimlerdir.