Cuma, Haziran 20, 2008

rektörlük


Bugün ayağını burkan bir edebiyat profesörü muayeneye geldi. Ayağını rektör seçimleri sırasında burktuğunu söyleyince kimin kazandığını sordum.
En fazla oyu alan 3 kişi Tıp Fakültesindenmiş.

"Ben de adaylığımı koyacaktım, kazanırdım da"
dedi.
“Tıp dışı bir adayın kazanma şansı olur muydu sizce?” dedim
“Bu sene tıptan 4 aday çıktı, oyları böldüler, kazanma şansı vardı. 1500 oyun 500ü Tıp Fakültesinden, buna karşın Ege'den başka kaynaklarını bu kadar dengesiz, sadece Tıp Fakültesi için harcayan başka bir üniversite de yok” dedi.
“İstanbul Üniversitesi rektörü de hep tıptan oluyor” dedim
“Onun rektörü de Tıp'tan ama parayı daha dengeli dağıtıyor. Tıp Fakültesinin geliri çok ama mesela Fen Fakültesinin hiç kaynağı yok ki” dedi.“Neden rektör olmak istiyor insanlar?” dedim
"Rektörlerin elinde büyük yetkiler var. Ege Üniveristesinin bütçesi 500 milyon dolara yakın. İstediği gibi harcıyor.
Kampusün bir master planı yoktur, rektör istediği yere istediği binayı yapabilir, ayrıca hepsi ruhsatsızdır.
Mesela Tıp Fakültesi'nin Çocuk Hastanesini Refet Bey itirazlara karşın yüksek gerilim hattının altına yaptı, sonra hattı oradan kaldırmak için
üniversite tarafından korkunç paralar ödendi. " dedi ve ekledi
“Aslında biz kampus için başlangıçta ilk kurulurken Atatürk Mahallesini önermiştik, kabul edilseydi burası da bir ODTÜ olurdu vallahi”
“Atatürk Mahallesinde yerleşim yok muydu o zaman?” dedim
“Yoktu, belediye sonra orayı parselledi sattı, bu da Türkiye’de bir ilkti o zaman” dedi.

Ayağındaki şişlik için Lasonil gel. use ext yazdım, ve üzerine fazla basmamasını önerdim.

İlk resimler Afyon Kocatepe Üniveristesi'nin Ecevit ve Demirel'e fahri doktora vermesi, son fotoğraf Refet Saygılı.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Yazılarınızı çok beğendim ve tebrik etmek istedim. Ziyaretçi defteri gibi bir sayfa göremeyince buraya ekledim.

TRT'de sıradan insanların hayatlarından kısa kısa kesitler sunan bir program vardı, çok severdim. Sizin yazılarınız da öyle olmuş, son yazılarınızın çoğunu okudum. Herkesin bir hikayesi var anlatacağı :)

Tebrikler ve teşekkürler.

Saygılarımla

Taylanov dedi ki...

Doğru tedavi desem ukalalık etmiş olmama değil mi :)