Cuma, Şubat 19, 2010

rasta




Bugün uzun saçlı bir genç sinüzit yakınmalarıyla başvurdu.
Saçlarını tam kurutmadan dışarı çıkıyorsa bunun hastalığını tetikleyebileceğini söyleyip, kestirmeyi düşünüp düşünmediğini sordum
“ Az kaldı, seneye ya askerlik için, ya da staj için kestireceğim” dedi
“Kestirmeden önce rasta yaptırmayı düşünüyor musun?” diye sordum



“Evet düşünüyorum çünkü bir defa rasta yaptırdıktan sonra dönüş yok, kurtulmak için kökünden kestirmen gerekiyor. Fakat yaptırmak çok pahalı. Kuaförler kapıyı 500’den açıyorlar. Serbest yapanlar da en az 200- 300 istiyorlar” dedi
“Ne kadar pahalıymış. Kaç saat sürüyor ki yapması?” dedim
“Valla benim saçım biraz çok olduğundan 30 saat sürer diyorlar, iki tam gün alırmış. Bir de çok acıyormuş ondan çekiniyorum, çünkü artık balmumuyla yapmıyorlar” dedi



“Neyle yapıyorlar?” diye sordum
“Hiçbir şeyle. Balmumu sıcakta akıyor, çok pislik yaratıyor, o nedenle terk edildi. Şimdi saçını bir iki hafta yıkamıyorsun (o zaman daha rahat ayrılıyormuş) sonra tarayıp, tığla tek tek düğüm atıyorlar. O da haliyle epey sürüyor." dedi



"Bir de kestirdiğin uzun saçları kanser tedavisi görürken saçları dökülenlere bağışlayabildiğini okumuştum" dedim
"Araştırdım, Türkiye'de yokmuş. Belki kestirdikten sonra satar, ya da saklarım. İlerde kendi saçından kaynak yapılabiliyormuş" dedi
"Ne kadar para veriyorlarmış saça?" dedim
"Ben gramına beş lira diye duydum, ama yanlış olabilir" dedi

Sinüzit tanısı koyup antibiyotik başlamak için sinüslerinin filmini görmemiz gerektiğini söyleyerek hastayı filme gönderdim.




2 yorum:

Adsız dedi ki...

benim de vardı eskiden aslında kazıtmak gerekmiyor.kestirmeden bir kaç ay önce köklerine rasta yapmayı bırakırsan normal saça dönebiliyorsun.ben kestirdiğimde 5-6 cm kadardı kalan saçlarım.

Darkohl dedi ki...

Bugunun tarihiyle uzunluguna ve ne kadar yiprandigina bagli olarak degisiyor satmak istediginizde.

Eger sirtinizdan biraz daha asagida, dalgali ve saglikli -kiriklari olmayan- bir sac satmayi dusunuyorsaniz 40 ila 60 lira arasinda pazarlik payina bagli olmakla birlikte agiz aciyorlar.

Saclari uzun olupta askere gidecek pek cok genc ayni yontemi izliyor, TSK'nin coplerine bagislamaktansa arkadaslarinizla iceceginiz son biranin parasini cikartacak olabilirsiniz.

Afiyetle.