Çarşamba, Şubat 10, 2010

borsa





Bugün daha önce borsa konusunda sohbet ettiğimiz bir hasta soğuk algınlığı yakınması ile başvurdu.
"Nasıl gidiyor borsa? Gazetelerin yazdığına göre geçen sene iyi geçmiş" dedim
"Evet iyi geçti, yüzde yüz kazandık. Geçen yıl başındaki 100 binliram bu sene 200 bin oldu, ama bu hafta düştü 7 bin zararım var" dedi
"Böyle düşünce huzursuzluk yaşıyor musunuz?" diye sordum
"Biraz oluyor ama normal kabul etmek lazım, zaten kazandığım parayı kaybediyorum. Evi satıp girdim, satmasam hiç karım olmayacakktı" dedi
"Nasıl yani?" dedim



"Evin aylık kira getirisi 500 liraydı, yılda 6 bin lira getiriyordu, ayrıca vergisi vardı. Şimdi satıp borsaya girince temettülü (kar payı) kağıtlar aldım. 100 bin liralık kağıt zaten 10 bin liraya yakın temettü getiriyor, ayrıca bir de değeri artarsa o da yanına kar kalıyor. Kiraya vermek için ikinci ev almak hiç akıllıca değil" dedi
"Temettünün garantisi yok ama değil mi?" diye sordum
"Şirketlerin sözleşmelerinde yazar temettü dağıtacağım diye. Bunu dağıtacağım diyen yüzde doksan dağıtır. Bakın ben hasta olmayayım diye çok uğraşıyorum ama her sene bu vakitler üşütüp bir kez yanınıza geliyorum, bu da öyle:
Bolu Çimento, Ünye Çimento, bunlar 20 yıl önce de dağıtıyordu, bugün de dağıtıyor. Finansbank 20 yıl önce de dağıtmıyordu, bugün de dağıtmıyor" dedi
"Borsa'ya girmeyi tavsiye ediyor musunuz?" diye sordum



"Borsa'dan geçinmeye çalışan gençler var, bu yanlış. Borsa fazladan, kaybedildiği zaman tahribat yaratmayacak parası ve vakti olan insanlar için iyidir" dedi

3 yorum:

enes dedi ki...

Haklı bencede öyle :)

real dedi ki...

değerli hocam elinize sağlık borsanın ne demek olduğunu hastanız halen çözememiş size sadece şu kadarını söyleyeyim ya sistemin içindesiniz yada dışındasınız

AmaTT dedi ki...

Öncelikle borsa hususunda verdiğiniz genel bilgiler için size de hastanıza da teşekkür ederim. Bu sade, duru ve güzel üslubunuz için size ayrıca teşekkür ederim.