Salı, Temmuz 27, 2010

google yasağı




Bugün piknik sonrası allerji yakınması ile başvuran bir bilgi işlem sorumlusuna
"Ne oldu da Google'ın bütün servisleri kapandı?" diye sordum
"Google tüm servislerini tek IP numarasına yükleyince Youtube'un yanı sıra Earth, Translate, Picasa gibi servisleri de yasaklanmış oldu.





Devlet de yasağı sıkılaştırdı, eskiden DNS ayarları değiştirilerek girilirken şimdi sistemde hosts dosyasını değiştirmek gerekiyor" dedi
"Siz sorumlu olduğunuz kurumda çalışanlara bu servisleri açabilirsiniz yani?" dedim
"Evet ama yasağı delmiş oluruz, o yüzden yapmıyoruz" dedi



"Google Türkiye'yi zorlamak için mi bu adresleri birleştirdi?" diye sordum
"Hayır canım, adamların teknik politikaları bu. Türkiye'de olacağız diye bir kaygıları yok ki. Rahat çalışamıyoruz diye devasa Çin pazarından bile çıktılar" dedi
"Esas anlaşmazlık nerden kaynaklanıyor?" diye sordum
"Youtube'un şikayet üzerine çalışan bir denetim sistemi var. Şikayet edilen videoyu kaldırıyor, ama sadece Türkiye'den kaldırıyor. Biz de diyoruz ki tüm dünyadan kaldır. Bunu kabul edersek sansür olur diyorlar. Bunu yasaklatan da ADD, televizyonda gördüm, şikayet eden kişi ben 'Atatürk'e laf söyletmem, sonu nereye varırsa varsın' diyordu" dedi




"Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?" dedim
"Bunu yasaklayamazsınız. Biz görmüyoruz ama bütün dünya görüyor.
Bakın Doktor bey, ben doktoramı yurt dışında yaptım. Oraya ilk gittiğimde herkes bana Geceyarısı Ekspresi filmini soruyordu, ben ise hiç bir şey söyleyemiyor, Türkiye'yi savunamıyordum, çünkü film burada yasaklı olduğundan seyretmemiştim, bir fikrim yoktu. Filmi bütün dünya izlemiş biz yurtiçinde yasaklamışız, bunun ne anlamı var? Bu da aynı şey!" dedi

Kaşıntısı için Terfenadin tb 1x1 yazdım ve özellikle çam ağaçlarının altından uzak durmasını önerdim.

10 yorum:

bellatrix dedi ki...

Olay bu!

Ermeni meselesi tartışılmasın deyip toplantıları iptal edenleri de anlamadım üniversitedeyken. Hiç bilmediğimiz, üstünü örterek yok saydığımız bir şeyi nasıl savunabiliriz?

Ya da körü körüne savunmamız ne kadar inandırıcı olur?

pelininsanalmoleskinei dedi ki...

Bütün bunların nasıl başladığını bilmeyenler için çok aydınlatıcı bir yazı olmuş, kendi adıma teşekkür ederim.

outlaw dedi ki...

bellatrix,

birak bilmedigin bir seyi nasil savunacagini; bir seyi savunup savunmaman gerektigini dahi bilemezsin, ki bu politikalarin amaci da budur, insanlarin resmi fikrin disinda kendi fikirlerine sahip olmalarindan korkuluyor...

MarjoOnTheBlog dedi ki...

Bence bu bir çeşit iki yüzlülük. Sevmediklerimiz hakkında, (örneğin Bush) insanlar ağza alınmayacak hakaretler, rezil videolar yapınca güldük, herkese gösterdik, konu sevdiğimiz kişiye gelince aman kimse laf etmesin. Ben bunu anlamıyorum açıkçası.

Çağlar dedi ki...

Bu bilgi işlem görevlisi arkadaş internet yasaklarından dolayı uyuz olup kaşıntısı olmasın. Çam ağaçlarının bir suçu yok gibi geliyor bana.

Doruk KUBAN dedi ki...

Sansür ne yazık ki günümüz toplumunun kara bir lekesi, bilgi çağında yaşıyor olmamıza rağmen bilgiye ulaşmamız engelleniyor. Bence her bir bireyin doğru veya yanlış her bilgiye ulaşmaya hakkı olmalı ve bu bilgileri aldığı eğitim ile harmanlayıp neyin doğru neyin yanlış olduğuna karar vermeli. Biz ne yazık ki insanlarımıza bunu veremediğimiz için sözde bilirkişilerin toplumumuz adına karar vermesini izliyoruz. Bir hatamızı düzeltmek için başka bir hata yapıyoruz. Çok yazık...

Bu arada goole hizmetleri için hosts dosyasını ayarlamak çok kolay bir şey bunu sitemde anlattım ilgilenenler ziyaret edebilir: http://drkkbn.org/2010/07/05/google-hizmetlerine-engelsiz-ulasin/

Asortik Krep dedi ki...

Bir konu ancak bu kadar güzel Atatürk'e bağlanırdı!
Atatürk'ü sevenler mi yasaklattı şimdi..?

Yoksa Amerika ya karşı gövde gösterisi mi yapıyor birileri kendi çapında...?

Çalışan arkadaş yanlış yönlendirmiş bence sizi.

Adsız dedi ki...

sizin hastalarınızda alanlarında alim.sayfalık konuşuyolar.

MINIK SERCE dedi ki...

sizi begeni ile takip ediyorum;))basarilar dilerim..saygilarimla.

Adsız dedi ki...

hosts dosyasını değitirerek ip engellemesi aşılamaz, hosts dosyasını değiştirerek sadece dns den dönecek cevaba müdahale etmiş olunmakta.