Cuma, Temmuz 09, 2010

tek yumurta ikizi





Bugün soğuk algınlığı yakınmasıyla başvuran bir hasta ile aynı soyadında ve aynı doğum tarihinde bir kişi daha olduğunu görünce
"İkiziniz mi var?" dedim
"Evet tek yumurta ikizim var, birbirmimizin tıpatıp aynısıyız, ama şimdi o başka yerde" dedi



"Filmlerdeki gibi bu benzerlikten yararlandığınız oldu mu?" diye sordum
"Okulda sınavlara birbirimizin yerine girerdik. 10 ders varsa beşini ben, beşini o çalışır, sadece çalıştığımız derslerin sınavına girerdik" dedi
"Telepati de oluyor mu aranızda?" diye sordum
"Eskiden, çocukken çok oluyormuş. Annem birimizin kafasına vurduğunda diğeri kafasını tutup ağlarmış. Aynı rüyaları gördüğümüz de çok oluyordu" dedi
"Nasıl bir duygu insanın tıpatıp aynı bir eşinin olması?" diye sordum



"Çok güzel bir şey. Başka kardeşlerimiz de var ama bizim ilişkimiz bambaşka. Bir kere doğumundan itibaren en iyi arkadaşın hep yanında. Herşeyi paylaşıyorsun." dedi
"Hiç kötü yanı yok mu?" diye sordum
"Hep aynı kızdan hoşlanıyorsun, o kötü!" dedi


14 yorum:

Kabakulak Kocakulakoğlu dedi ki...

vayy bizim amca oğulları meşur olmuş yav. Kabakulak ailesine merhaba deyin.

Selim Ensar Pinar dedi ki...

Bir yerde okumuştum, sanırım tek yumurta ikizlerinin yüzde kırkının kendi aralarında konuşabildikleri ayrı bir dil oluyormuş. Çok ilginç gelmişti, doğruluğunu merak etmişimdir.

ibrahimji dedi ki...

Sınavlardaki kurnazlıkları takdire şayan :)

Denise dedi ki...

Hep aynı kızdan hoşlanıyorsun o kötü :))))
Süper

Adsız dedi ki...

Gercekten cok tuhaf nasil hissediyorlar bazi olaylari biri biryerde biri baska yerdeyken.

Gülen Tezer dedi ki...

Benim de tek yumurta ikizim var. Sanki bildiğim bir duygu değilmiş gibi gördüğüm her ikizle iletişim kurarım. Mutlaka kaç dakika arayla doğduklarını ve isimlerini sorarım; ne işime yarayacaksa artık :)
İkizlere karşı sempatim var.

Bucera dedi ki...

Benim annem ikiz çocukluğum boyunca annemleri karıştırmışım.Ne hikmetse aile de benden başka annelerini karıştıran olmadı kuzenler/ kardeşler arasında.Artık annemi karıştırmıyorum ama tanıdık tek yumurta ikizleri var karıştırırım.
Koca doktor oldum ama sülalemde annesi karıştıran salak imajını yıkamadııım yıkammadııımmm

sufi dedi ki...

İkizlerin aynı kişilerden hoşlanmaları sorununa en güzel çare; ikiz kardeşler bulup onlarla birlikte olmaları bence.Sevgilerimle.

basak dedi ki...

Benim de tek yumurta ikizim var, her zaman sorarlar, "şimdi sana vurmazsam kardeşinin canı yanar mı?" diye. Çok can sıkıcı bir soru; hayır bizim aramızda telapati falan hiç olmadı, hatta saçma geliyor bu düşünce. Ne kadar benzesek de birbirimizin aynısı olduğumuzu da düşünmedik hiç. Telepati olmasa da ikiz olmak güzeldir; doğarken arkadaşınla doğmak az şey mi?

Sinsirella dedi ki...

ay ne güldüm yahu...hakikaten ikiz kızlarla beraber olmalılar :)

hjhlp dedi ki...

sufi ve lady'ye katılıyorum. tek yumurta ikizleri, tek yumurta ikizleri bulmalı. mümkünse çift olsun :)

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

çok kıskandım doğrusu.. en yakı arkadaşınla doğmak kimbilir ne güzeldir...

bengü / begüm dedi ki...

benimde ikiz kardeşim var ve bence çok şanslıyız..anne karnında bile yalnız değildim..düşüncelerimiz,zevklerimiz hep aynı..insanların bizi gördükleri zamanki tepkileri o kadar acayipki..artık alıştık bu tepkilere :) yolda durdurup soru soranlar,fotoğraf çektirmek isteyenler oluyor :) bu zamana kadar bize sorulan en garip soru "siz kendinizi karıştırıyor musunuz" oldu.. çok fazla ilginç anılarımız var ve güzel oluyor :)

J Harfi dedi ki...

Birbirlerinin yerine sınava giriyolarsa, aynı sınıfta okumamışlar demektir. Aynı sınavlara 2 kere giriyolar, bir kendisi ve diğeri kardeşi için.