Cuma, Mart 23, 2007

7 oğlan




Geçenlerde 40 yaşın üzerinde bir gebe ultrason için başvurdu.



İnceleme sırasında bebeğin cinsiyetini sorunca ben de öbür çocuklarının cinsiyetin sordum. Beş erkek evladı varmış.
Heyecanla çocuğun cinsiyetine baktım, yine erkekti. Söyleyince biraz üzüldü ama şaşırmadı, ‘Biliyorduk zaten, eşim hiç boşuna heyecanlanma yine erkek olur diyordu’ dedi.
Nerden bildiğini sordum. Yıllar önce ilk bebeği kız olmuş ama doğumdan kısa süre sonra ölmüş. Bunalıma giren yaslı anneyi doktorlara götürmüşler ama çare bulunamamış. Daha sonra methini duydukları bir hocaya gitmişler, hoca bir dua yazmış, üzerinde taşırsa rahatlayacağını söylemiş. Gerçekten de bunalımı geçmiş, kabus görmez olmuş, ancak rüyasına giren bir zat ‘Senin yedi hayırlı oğlun olacak, mani olma’ demiş.



Üst üste erkek doğurmaya başlayan hasta iki kez sprey (spiral) koydurmuş , ancak buna rağmen hamile kalmış. Daha sonra yine rüyasında gördüğü zatın kendisine adını söylediği bir hocayı bulup da ziyarete gittiğinde, hoca rüyasına giren zatın kendi babası olduğunu, daha önce de iki kadına aynı şekilde göründüğünü, ve onların da yedişer erkek çocuk doğurduklarını, kendisinin de mani olmaması gerektiğini söylemiş.
Bu bebeği de planlamamışlar ama olmuş.

Hemoglobini düşük olduğundan Ferrosanol duodenal cap. 1x1 yazdım ve emiliminin iyi olması için süt ürünleriyle beraber almamasını söyledim.


4 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Çok sevdiğim ve güzel yolculuk eşlikcisi olarak hatırladığım, bugün için seçdiğiniz müziği duyunca, teşekkür etmek istedim.
Çok güzel yazıyorsunuz. Hergün merakla ne yazmış olduğunuza bakıyorum.

Adsız dedi ki...

Bi tarafım inanıyor, öte yandan gülüyorum.. Yani ben dualara, duaların gücüne inanırım. Yer gök dua ile, demişler..
Ama yani işte mantıklı gelmiyor..
Allah yardım etsin, o ordu içinde zavallı kadıncağıza. Bi de bir o kadar gelini olacak:)))
egeden

Adsız dedi ki...

ne kendi isminizi ne de hastalarınızın ismini açıklamadan da olsa hastalarınızla ilgili tüm detayları yazıyor olmanız beni rahatsız etti.kendi adınıza çok güzel bir ajanda tutuyorsunuz belli ki ama yine de doktor hasta gizliliğinin hiçbir şekilde deşifre edilmemesi gerektiğini düşünüyorum. Sadece fikrim budur.
Tşk
Anıl

Adsız dedi ki...

Anil Bey,

Yorumunuz cok ilginc geldi... Doktor Bey cevap yazacak mi bilmiyorum ama ben dayanamayip yazacagim. Sizin de soylediginiz gibi isimler zikredilmiyor, ayrica yazilan detaylar hayata dair seyler... Bu durumda sizi rahatsiz eden nedir, acikcasi kavrayamadim...

Esra