Cuma, Mart 30, 2007

doğacak çocuğa isim

Bugün ultrason odasına girerken çok sıra dışı bir görüntü; sırada beklerken kitap okuyan bir gebe dikkatimi çekti. Sırası gelip içeri girince ne okuduğunu sordum. Çocuk adları sözlüğü okuyormuş.
Karar verip vermediğini sordum.
Zülkarneyn adını düşünüyormuş, bir peygamber ya da nebi adıymış.
İsim koyarken nelere dikkat ettiğini sordum. Benzersiz olmasını ve Kuran’da geçen bir kelime olmasını istiyormuş.
Kendi ismi de erkek ismini çağrıştırdığından 'Annem de öyle düşünmüş herhalde' dedi.
Adını sevip sevmediğini sordum.
Sevmiyormuş, benzeri bir kadın adıyla değiştirmiş, çevresi öyle tanıyormuş. Adı çocuğun geleceğini belirler mi diye sordum.
'Karakterini belirler, en azından öyle söylüyorlar’ dedi.


Evladına elbetteki istediği ismi koyabileceğini ama Zülkarneyn’in hiç duyulmamış ve Arapça bir isim olduğu için
resmi yazışmalarda hep yanlış yazılacağını, çocuğun gelecekteki hayatında zorluklara yol açabileceğini, çocuğa isim seçerken bunları da göz önünde bulundurması gerektiğini hatırlattım.
Kansızlığı için Ferplex fol flk 1x1 yazdım.


7 yorum:

Adsız dedi ki...

lütfen,sizi kutlamama izin veriniz...faklı bir dr.siniz))

Pratik Anne dedi ki...

Demek ki insanoglu ogrenir, hatalardan ders alir ve tekrarlama dusuncesi gecerli degil aslinda. Anne babasinin yaptigi hatayi aynen tekrarlayabiliyor. Bu kadar sene tecrubeden sonra kendi isminden birsey ogrenmediyse, sizin nasihatiniz bir kulagindan girip obur kulagindan cikmistir.

Adsız dedi ki...

doğru bir tesbit daha:)
çok iyi bir gözlemcisiniz bora bey

berfin

Emre Sahin dedi ki...

zülkarneyn "iki boynuzlu" demek, eskiler çoğunlukla büyük iskender için kullanıldığını söyler, "iskender-i zülkarneyn" derlermiş. ismin miğferdeki iki boynuzdan geldiği düşünülür. (son kur'an yorumlarında iskender olmadığı anlatılır, çünkü zülkarneyn için anlatılanlar iskender'in hayatıyla pek uyuşmaz.)

benim de ilk adım böyle kimsenin duymadığı bir isim. yine de severim kendisini, arada "abdullah" diyen olsa da...

http://emresahin.net/2006/12/30/ibadullah-ve-emre/

selamlar.

Nahide Mutlu dedi ki...

BLOGGER BLOGGER'A YARDIM EDER
Doktor bey, blogunuzu ilgiyle takip ediyorum ancak, bir süre sonra okunamaz hale gelecek. Naçizane tavsiyelerime kulak veriniz.

1. Ayarlarda XX yazıdan sonrasını ana sayfaya koyma diye bir yer var. Son yazılan 5-10 yazıdan fazlasını ana sayfaya koymayın. Sayfanız yüklü olduğu için çok zor açılıyor. Merak eden diğer yazılara arşivden baksın.

2. Siyah üzerine beyaz pratikte zor okunur. Bol resimli bir blog olduğuna göre daha açık renk bir zemin seçmenizi öneririm.

3. Her yeni yazınıza bir başlık koymanızı tavsiye ederim. Arşivde bulmak da daha kolay olur.

Kolay gelsin,

Adsız dedi ki...

benim ismim zülkarneyn ben olsam koymamasını söylerdim çünkü gerçekten çok büyük zorlukları var değiştirmeyi de düşünüyorum ama bi yaştan sonra da nasıl olur bilmiyorum.

Adsız dedi ki...

dediklerinizin tam tersini düşünüyor Zülkarneyn ismi gayet güzel ve sizin doktor olmanız bu alanda yani doğacak olan çocuğa uygun isim verme alanında uzman olduğunuzu gösterdiğini düşünüyorum ve bırakılırsa ilerde sorunlara yol açacağı görüşünüzü de tamamen gereksiz buluyorum...