Perşembe, Mart 01, 2007




Bugün 80 yaşının üzerinde neşeli bir amca, geceleri idrara çıkma yakınması ile başvurdu. Yer gösterip oturmasını söyledim.

'Ben ayakta durayım, yıllarca fabrikada dokuma işçiliği yaptım, ayakta durmaya alışkınım , oturunca sıkıntı geliyor.’ dedi.


Amca hep dağlarda dolaşırmış, hiç oturmazmış, zaten esasen yörükmüş.

Hiç çiçek yağı yemezmiş, sadece bol bol tereyağ, kaymak, yoğurt, yumurta...
Bir de sabahları bir çay bardağı saf zeytinyağı içermiş.
Hiç doktora gitmezmiş, bir ara elleri yara olmuş, sigorta hastanesine git gel bıkmış, bir türlü iyileşememiş, en sonunda dağlarda bulduğu bir otla kendi kendini iyileştirmiş. Her işe doğal ilaçlarla çare bulmaya çalışırmış. Mide ağrısı için dalından düşmüş olgun kudret narını zeytinyağında bekletir, sonra balla karıştırıp bir kaşık yer, ağrı mağrı kalmazmış.





O sırada müstahdem kahve getirince 'Sade içiyorsun değil mi?' diye atıldı 'kahveyi sade içersen çok yararlıdır, yoksa zararı dokunur. Kağıthanede çalışıyordum, bir adam vardı 7-8 porsiyon yemek yer, üzerine o zaman kahvelerde bulunan saplı toprak fincanlarla bir sade kahve içerdi. Ooh (kollarını göğsü önünde sıkarak) haydi işe!'
'Baban kaç yaşında vefat etti, yoksa sağ mı?' diye sordum.
105 yaşına kadar yaşamış.

'Babaannem de 130 yaşını gördü' dedi.
'Ya annen?' dedim.
Üzüntüyle 'Onda şeker vardı, 102 yaşında öldü' dedi.
İdrar tahlilinde enfeksiyon çıktığından Pyeloseptyl kapsül 3x1, tansiyonu da yüksek olduğundan Cardura 4mg. tb 1x1 yazdım ve prostat kanserinin erken teşhisi için yılda bir kez PSA testini de yaptırırsa yüz yaşını aşmasına hiç bir engel olmadığını söyledim.


İlk fotoğraf Yörük teyze , diğerleri Çin'den.

9 yorum:

ferhat can dedi ki...

genetik mirası "hitleri" kıskandırırmış amcanın :)

Adsız dedi ki...

Merhaba

Yazılarınız çok güzel.
Ben bu tereyağı meselesini anlayabilmiş değilim. Benim babaannemde 103 yaşında öldü. Her gün tereyağı yerlerdi. Kolesterol falan hiçbir şey yoktu. Şimdi bizde neden oluyor? Katkı maddelerinden mi?????

gorkem

Adsız dedi ki...

TABİ ESKİDEN KATKI MADDELERİ YOKTU, BÜTÜN BÜYÜKLERİMİZ TEREYAĞI YERDİ, UZUN YAŞARLARDI. şİMDİ ÖYLE Mİ YA..
BEN DOĞAL BESLENMEDEN YANAYIM.ŞİFA DOĞADA ASLINDA. ELMA, NAR,BROKOLİ, DOMATES MUCİZE DEĞİL ELİMİZİN ALTINDA..AMCAYA DA MAŞALLAH...
egeden

Adsız dedi ki...

Amcaya maaşallah, dedelerimden biri 50, diğeri 35, babam da 43 yaşındayken vefat ettiği için imrendim. Dedelerimi bilemiyorum görme şansım olmadı ama babam sigara içmeyen, margarin ve kızartma yemeyen sağlıklı beslenmeye özen gösteren biri olduğu halde malesef ani kalp krizi sonucu kaybettik. Sanırım sağlıklı beslenmenin etkilerini, iş stresi silip süpürdü. Bende baba mesleğini seçmiş biri olarak hayatımda strese yer vermemeye çalışıyorum. Hayırlısı...

Adsız dedi ki...

Blogunuzu devamli takip edenlerdenim. Blogum disinda simdi web sayfasi hazirladim. Sizin gibi degerli dostlarin bilgilerine acilen ihtiyacimiz var saglik kösemizde. Sitemizi ziyaret ederek belki bilgilerinizi bizimle paylasmak istersiniz?
Tesekkürlerimle Stuttgart´tan selam ve sevgiler... Sonia.

http://soniavarol.com

ssbb dedi ki...

İlginize teşekkür ederim. Daha önce de bir iki öneri geldi, ancak vaktim pek olmuyor.
Yeni sitenizde başarılar dilerim.

evcilkedi dedi ki...

Yazılarınızı zevkle okuyorum, bana çok tanıdık gelen yönleri var. Ailedeki doktorlardan dinlerdim benzer şeyler, eşim de eczacı olunca, hergün benzer yaşamları ben de bizzat dinlemeye başladım. Her iş gününde çok sayıda insanla muhatap olmak zor; o insanların sağlığından sorumlu olmak daha da zor. Kolaylıklar diliyorum..... ve tebrik ediyorum.
Tülin

uykucu dedi ki...

sizi sürekli okuyorum ve çok teşekkür ediyorum.öyle çok bilgi veriyorsunuzki..ve bende uzun yaşamın genetik olduğunu bilenlerdenim .hem zaten artık eskisi gibi doğal yiyecek kalmadı evde bile yetiştirsek hava bozuldu, su bozuldu. eski toprak olmak lazım.

Pratik Anne dedi ki...

Hey masallah! Allah nazardan saklasin amcayi. Hastalarinizdan edindiginiz mesleki bilgilerden daha ziyade karsilastiginiz degisik insanlar ve onlarin enteresan hikayeleri, karakterleri, tepkileri benim cok ilgimi cekiyor. Hakikaten paha bicilmez bir koleksiyon yaratiyorsunuz burada.