Perşembe, Mart 08, 2007





Bugün uykusuzluk ve gerginlik yakınması ile başvuran oldukça makyajlı bir kadın hasta muayene sırasında yeni kapandığını, annesinin ablalarının hep açık olduğunu ve ailesinin buna çok tepki verdiğini söyledi.
Kapanmaya nasıl karar verdiğini sordum.


Yakın akrabaları içinde peşpeşe kötü hastalıklar ve ölümler olunca kendisi için hiç bir şey yapmadığını düşünmüş, ve kapanmaya karar vermiş.
Eşi bu konuya hiç karışmamış, eşinin ailesi de kapalıymış.
Aileler dışında, toplum içinde bir davranış değişikliği ile karşılaşıp karşılaşmadığını sordum.
Toplum kapananlara karşı çok tepkiliymiş.
Bir örnek vermesini istedim.

‘Örneğin okul aile birliğinde başkanlığa aday olmak istiyordum olamadım’ dedi.

İç huzursuzluğunun genelde insanı çelişkide bırakan konulardan kaynaklandığını, yapmak istediği şeyleri yapamamanın anksiyete kaynağı olduğunu, hayatını gözden geçirip ne istediğini belirlemesini ve hayatını bu yönde düzenlemesinin kendisini rahatlatacağını söyledim ve depresif bulguları belirgin olduğundan Fulsac kapsül 1x1 yazdım.


İlk fotoğraflar Çin malı tesettürlü Barbi Fulla, son fotoğraf ise programında türban taktığı için eleştirilen Seda Sayan.

4 yorum:

Aslı Cin dedi ki...

Bora bey, bugünki haberi okudunuz mu nette? Meclis'e de başını kapatan hanımlar rahatlıkla alınırken, şapka takmış olanlar şapkalarını çıkarmaları konusunda uyarılmış. Demem o ki tepki sadece başını kapatanlara değil, haberlerden biliyorsunuzdur, diz üstü etekle okula gidiyor diye tekmelenen bir öğrenci de vardı bir polis tarafından. Tepki birbirimize, bir tahammülsüzlük saygısızlıktır gidiyor.

Adsız dedi ki...

Tek sorunumuz nedir biliyor musunuz? "insan" olamamak! sadece adam gibi adam olmaya ihtiyacımız var o kadar!! İlgilendiyseniz bilirsiniz, bilmiyorsanız dikkat kesliniz:
Hz Muhammed (sav) ve dostu Ebu Bekir hicret ederken onların klavuzu kimdi biliyor musunuz? Bir müşrik! Evet evet bir müşrik sadece 2 deveye anlaşmıştı peygamber ve dostuyla.. dahası peygamberin düşmanı Ebu Cehil onu getirene -yanlış hatırlamıyorsam ki miktarı bu ya da daha fazla idi- 200 deve verecekti.. ancak bu klavuz müşrik olmasına rağmen sözünden dönmedi!! yani adam gibi adamdı! İnsanlığı bilen insan.. düşüncesi farketmez.. ben de fakültede derse giderken başını açmak durumunda kalan biriyim.. hadi ben açıyorum da kaybettiklerimle kazandıklarımla, bunu isteyenlerin eline ne geçiyor onu bilmiyorum... kimseye zararım da dokunmuyor işin ilginç tarafı.. potansiyel şuçlu olarak görülse de benim gibiler.. anlaşılamayacak durumlar işte.. umrumda değiller aslına bakarsanız.. zaman zaman sinirlendiğim olsa da.. ben kendimi yetiştirmeye bakarım gerisi sadece birkaç anıdan ibaret kalan üzüntü olur.. öte dünyası da var ama şimdi karıştırmayalım.. her neyse konuyu fazla uzatmadan hekimlik hayatınınzda başarılar mutluluklar dilerim.. darısı bizim başımıza inşaallah..

Adsız dedi ki...

İç huzuru baş kapamayla geçiyorsa, bütün İstanbul huzursuz demektir. Artık sokakta kafamı sağa sola çeviremiyorum, bütün kadınlar kumaş parçaları içinde. Düşünüyorum, ben başımı kapatmıyorum ama iyi bi müslümanım kendimce.. Ben gidişatı iyi görmüyorum, insanlar her dara düştüklerinde baş kapatırlarsa, nereye varır bunun sonu? O zaman Arabistan kadınları neden tırmalayıp duruyor?
Yani,, zor Bora bey zor!!
Türkiyede yaşamak zor!!
egeden

Tijen dedi ki...

Bugün Mutfakta Zen'in onur konuğusunuz. Kısaca bildirmek istedim. Teşekkürlerim orada..
Tijen