Perşembe, Mart 22, 2007

çelik jant


Bugün öksürük yakınması ile başvuran bir alüminyum jant işçisinden jant çeşitlerini öğrendim.
Aslında çelik jant diye birşey yokmuş, alaşımlı jantların hepsi alüminyummuş. Kaliteleri de fazla farketmezmiş, fiyat esas markadan oynuyormuş.

Fiyatlar 500-600 liradan başlıyor, 1500 liraya kadar gidiyormuş.
Arabamın jantları son bakım sırasında yetkili servisin önerisiyle traşlatıldığından, buna neden gerek duyulduğunu sordum.


'Aman sakın traşlatmayın, çok yanlış yapmışlar. Janttan alınan her yonga onun dayanıklılığını azaltır, fabrika çıkışı jantların balans ayarı tam yapılır, sonradan bozulursa onu düzeltmek olmaz, ömrü bitmiştir, değiştirilir. Zaten avrupada her yıl jantlarını değştiriyorlar' dedi.

Çalıştığı fabrika yılda 1 milyon cant yapıyormuş, hepsi tanesi 70 Eurodan Avrupa'ya ihraç ediliyormuş .

Bronşiti olduğundan Croxilex1 gr. tb.2x1 verdim ve sigarayı bırakmasını önerdim.


4 yorum:

Adsız dedi ki...

slm.yazilarinizi ilgiyle takip ediyorum.cok ilginc ve her konudan bahseden yazilarinizi cok begenerek okuyorum.Tasit muayenesi görevinde calisanlara ne isim veriliyor?bilginiz varsa !ben almanyadan yaziyorum.tuhaf olacak ama"buna türkcede ne deniyor?"bu ayin sonuna araclarin egsoz gazlarinin cevreye verdigi zararla ilgili bir makale yazmam gerek ondan.

Unknown dedi ki...

Jantlarin traslandigini bilmiyordum ben. Burada yapmiyorlar oyle sey. Parlasin diye mi acaba?

www.elifsavas.com/blog

Adsız dedi ki...

Traşı bende ilk kez duydum. Gerçi uzun zamandır arabamı değiştirmedim. Jantlarımı da ama.. İlginç yani. İyi oldu öğrendiğimiz....
egeden

Adsız dedi ki...

Sizi gonulden tebrik ediyorum.. Her yazinizi cok severek okuyor ve sayenizde bir suru sey ogreniyorum... Umarim yazmayi ve siz takip edenleri hic birakmazsiniz...