Perşembe, Mart 15, 2007


Bugün emekli bir Eshot çalışanı unutkanlık yakınması ile başvurdu. '80 öncesinde Osman Kibar döneminde belediye otobüslerinde bilet kontrölörü olarak çalışmış.

Ben önce otobüslere kumbara koyulmadan önce ön kapının yanında yanlamasına oturup bilet satan biletçilerden olduğunu sandım, ama değilmiş.
Görevi otobüslere binip yolcularda ya da biletçinin koçanında sahte bilet olup olmadığını kontrol etmekmiş.
'Peki sahte çıktığı oluyor muydu?' diye sordum.
'Oo o zaman çok vardı, bazen biletçilerde bile çıkıyordu' dedi.
Otobüste denetimini yaptıktan sonra başka bir otobüse binmeden önce biletçiye kendi çalışma karnesini imzalatırmış.

Unutkanlığı için Trental 400mg tb 3x1 verdim ve bulmaca çözmesini, ayrıca her gün gezdiği yerlerden değişik yerlere yürüyüş yapmasını önerdim.




5 yorum:

Adsız dedi ki...

Valla ilk defa duydum bu mesleği..
Aslında otobüs kültürümün olduğunu da söyleyemem, okul yıllarından bu yana.. Etrafımıza daha dikkatli bakmalıyız galiba.
Unutkanlık için bulmaca çözüyorum, ama bi kopya çekip Trental kullansam ayıp eder miyim acaba:)))
egeden

Adsız dedi ki...

Merhaba. Anılarınızı çok güzel bir şekilde paylaşmışsınız. Kullandığınız fotoğraflar da harika. Ben Hacettepe Tıp 3. sınıfta okuyorum. Şu an hayatım ders çalışmaktan ibaret (onu da hakkıyla yaptığım söylenemez dürüst olmam gerekirse). Biraz sıkıcı anlayacağınız. Umarım gelecekte ben de hastalarıma yardım ederken aynı zamanda onlardan çok şey öğrenirim. İyi günler.

zeyno dedi ki...

Fotoğraf çok güzel:))

Unknown dedi ki...

Ben burada okuyunca hatirladim kontrolorleri!!!! Bir de otobuste dolasan biletci vardi bir ara. Aman ne zordu! Adamcagiz boynunda bilet, para kutusuyla, insanlarla bogusurdu.

www.elifsavas.com/blog

Adsız dedi ki...

Gunaydin, oglumun dersi icin eski bekci kiyafetler arastiriyordum sizin sayfaniz denk geldi.
Sizin gibi titiz ve merakli insanlara hayran oluyorum. Böyle calismalar yapmak ayri bir hayat bakisinin göstergesi. Lutfen böyle devam edin.
Reyhan