Pazartesi, Mart 19, 2007

kaçak inşaat


Haftasonu Marmaris Selimiye sahilinde denize sıfır yeni inşaatlar dikkatimi çekti. Önce iki katlı bir apart otelin sahibi köylüye sordum,
‘Ceza kestiler 45-50 bin lira borcumuz var, ödeyemedik' dedi.
Sonra yine deniz kıyısında taştan kulübeler inşa etmekte olan başka bir köylüye nasıl denize sıfır inşaat yapabildiklerini sordum.
‘Kaçak yapıyoruz’ dedi.


‘Peki yıkılmasından korkmuyor musunuz hiç?’ dedim.
‘Yok canım, tapulu malım benim, kim yıkacak' dedi ve ekledi ‘Cezası var, il özel idareye 4 kulübe için 20 bin lira ceza ödedim, şimdi iki tane daha yapıyorum’.
Ceza sadece bir kerelik kesiliyormuş ve kaçak yapıyı yıkmak diye bir şey de yokmuş.

İkinci fotoğraf aynı köyden: Denize sıfır olmasa da binanın ikinci katı baştan planlanmadan eklenmiş izlenimi veriyor.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

yazılarınızı zevkle okuyorum))eylül

Öz dedi ki...

Selimiye ne kadar harika bir mekandır. Sanki tüm dünyadan uzaktasındır.Sardunya'da sabah kahvaltıların hiç bitmez saatlerce sürer, mükemmel tazelikte balıklar pişer mutfağında. Sadece bir kez 2005 yılında gittim, o zaman bile ufak tefek inşaatlar başlamıştı, demek orayı da keşfettiler. Yazık içim acıdı bu haberle, çok yazık.

Adsız dedi ki...

Öncelikle bu yazıyı Organize İşler eşliğinde okumak çok manidardı, tebrik ederim.
Marmaris denince de Yalancı Koy derim ben..
Hürriyet Sendeyolla da egeden rumuzu ile fotograf ve videolarım var. Orada Marmariste iki gün diye bi videom vardı, bayağı popüler olmuştu..
Onu hatırladım şimdi nedense..
Kaçak işinde önlem falan işe yaramaz. Bknz: Acarkent
Sevgiler
egeden

Adsız dedi ki...

Acarkent olayini bu durumla karistirmamak lazim, zira orada gelisen durum bundan biraz daha farkli. Belki inanmayacaksiniz ama birakin devlet tapusunu, Acarkent'deki villalarin iskani bile var. Dedim ya olaylar farkli. (Hayir Acarkent'te oturmuyorum)