Çarşamba, Mart 28, 2007

boyoz yapımı



Bugün börekçide çalışan bir gebeden boyoz yapımını öğrendim. Kendisi ıspanaklı börekte çalışıyormuş, ama boyoz da aynı yerde yapılıyormuş.
Boyoz yapmak için boyoz ustası önce hamuru merdaneyle inceltip daha sonra havada savurarak çadır gibi açarmış. Açıldığında büyüklüğü gösterdiği kadarıyla 2 metrekareye yakın olurmuş. Daha sonra sıvı yağla yağlanıp kat kat katlanır, ince uzun bir silindir haline getirilir, ve öylece dinlenmeye bırakılırmış.
5-6 saat dinlenen hamur diğer işçiler tarafından elle boğum boğum koparılıp yassıltılarak tepsiye dizilir ve fırına verilirmiş.
Kansızlığı için Gynoferrosanol cap. 1x1 yazdım.

10 yorum:

gülsen dedi ki...

nasil oluyorda her söyleneni hatirlayabiliyorsunuz o kadar hastaya baktiktan sonra? hafizaniz karsisinda sasirip kaliyorum.

sevgilikeNdim dedi ki...

Resimler çok güzel görünüyor.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Doktor Bey,
Yine çok hoş bir şarkı eklemişsiniz, ilginç yazınıza.
Ben o siteyi keşfedip, şarkı dinlemeyi başardım, ancak henüz yazıma ekleyemiyorum. Bir yerde hata yapıyor olmalıyım, bir bulabilsem!

Aslı Cin dedi ki...

Kaçırdığım yazıları keyifle okudum, Milliyet konusunda size katılıyorum ve hatta ben artık Hürriyet'i Milliyet'i magazinciler hazırlıyor diye düşünüyorum.

Uzaktaki İzmirlilere Boyoz ve Gevrek fotoğrafı gösterilir mi hiç teessüf ederim :)

ssbb dedi ki...

Ben de endişeliperiden öğrendim:)

Unknown dedi ki...

Nefis birsey yaaa... Ekrani isiracagim!

www.elifsavas.com/blog

sumuklubocek dedi ki...

ah, ahhh boyoz! tadini bile unuttum diyecegim ama yok; unutmadim.
breakfast in america en sevdiklerimdendir... bu parcanin birkac ezgisi ve sozlerinin kullanildigi yeni bir parca var onu dinlediniz mi?

Adsız dedi ki...

merhaba goglede boyoz ararken geldim buraya nefis bi görüntü ve nette biçok tarif var ama bu sizin anlatığınız kafama yattı .çünkü kat kat
denemek istiyorum bakalım

bende beklerim
www.melissa2.blogcu.com

sandal dedi ki...

slm arkadaşlar bende sizler gibi boyoz hastasıyım uzun zamandır işim nedeniyle izmirden ve aşkım boyozdan uzak duruyorum.hasret kalmıştım boyoza her gün internetten resimlerine bakıyordum.ama en sonunda buldum boyozu kadıköyde PUAN PASTANELERİNDE bir boyoz yapıyorlar süper damak tadı var bende yemek istiyorum diyenler buyursunlar.TEŞEKKÜRLER

kaçak dedi ki...

boyoz isteyen arkadaşlar www.izmirboyozu.com size çiğ gönderiyorlar sizde dondurucunuzda saklayıp hergün istediğiniz kadar pişiriyorsunuz.