Perşembe, Haziran 29, 2006


Bugün emekli bir otoban planlama teknisyeninin ilaçlarını yazdım. Emekli olana kadar otobanların planlanmasında görev yapmış. Bir otoban yapılmaya karar verildiğinde bütün planını önce bunlar yaparlarmış. Bu konuda Türkiye ’87 den beri çok ileri gitmiş , artık yabancı ülkelerde de planlama yapıyormuşuz. Eskiden yapılan otobanlar E 5 kalitesindeymiş.

Bolu Tüneli’ni sordum: Hükumet önce 2 şeritli yapmayı planladığı yolu, yolda yapılan araç sayımları sonucu yetersiz görüp üç şeritliye çevirmeye karar vermiş. Üç şerit demek 3x 375 cm + 200 cm de servis şeridi demekmiş. Bolu tüneli ayrıca gidişi gelişi doğal malzeme ile ayrılmış iki tünelden oluşuyormuş. İki şerit genişliğine göre yapılan hesaplar tünel üç şeride çıkarılınca şaşmış, çökmeler, yer altı sularından su baskınları olmuş. Ayrıca depremde viyadükler de hasar görmüş. Sigorta şirketinin çabalarıyla Japonlar gelip hasar gören viyadükleri tellerle çektirip sağlamlaştırmışlar.
Aydın otobanındaki Selatin tünelinin neden dağın içinde dönüp durduğunu sormayı unuttum!

Hiç yorum yok: