Perşembe, Ağustos 03, 2006


Bugün oğlu için ilaç yazdırmaya gelen , 50 yıl önce Makedonya’dan; Ohrid’den göçmüş 76 yaşında bir amcayla sohbet ettik:

Ohri’yi sordum, eskiden de çok popüler bir tatil yeriymiş. Özellikle alabalığı meşhurmuş.
Amca Alman – İtalyan işgali sırasında 12-13 yaşındaymış. İtalyanlar Adriyatik kıyısından Almanlar kuzeyden gelip Makedonya’da buluşmuşlar. Ohri’yi Almanlar işgal etmişler.
Gündüzleri sürekli müttefik uçakları bomba yağdırdığından askerler ormanlık alanda gizlenir, geceleri ortaya çıkarlarmış. Gündüz açıkta gezen tek motorsiklet bile olsa uçaklar avlarmış. Köylülere pek fenalıkları dokunmamış. Çocuklar hep etraflarında dolaşırmış. Askerlerin konforları iyiymiş, büyük kazanlarla yemekler pişer üzerine yine büyük kazanlarda kahve kaynatıp, termoslarına doldurur, gece yürüyüşüne çıkarlarmış. Bombardıman sırasında amcalar da bahçelerinde kazdıkları sığınağa atlarlarmış.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Hayret bir sey, propagandaya bakar misiniz!
Amerika(Sam Amcasi) ve Ingiltere´nin savas zamani yaptiklari bu tarz beyin yikayici afislerini gormustum. Ama Almanya nin Italya icin yaptigina ilk kez rastliyorum.
VERAMENTE diyor bir de, "Almanya GERCEKTEN sizin arkadasinizdir".
Esime gostermeliyim bunu.

Bu arada az once kesfettim burayi. Epey ogretici. Listeme aldim hemen.

Selamlar