Cuma, Ocak 12, 2007

Bugün bir gebeyi ultarasonla incelerken bulantılarının nasıl olduğunu sordum.
'Çok iyiyim, sürekli canım birşeyler çekiyor, eşim de hiç yüksünmüyor, buluyor getiriyor.' dedi.
Canının neleri çektiğini sordum. Yazın sıcak günlerinde çilek, geçenlerde de erik ve karpuz çekmiş. Çilekle eriği beş yıldızlı bir otelden bulmuşlar, ikisine de 3 YTL ödemişler. Karpuzu ise bir manavda bulmuşlar, 12 YTL ye almışlar ama içi boş çıkmış, kabuğunun kenarını kazıyıp yemiş. Sadece bildiği değil duyduğu şeyleri de canı çekiyormuş. Gazetede okuduğu kızılcık şerbetini o kadar aşermiş ki arayıp tarayıp bulamayınca yapmışlar, ama acı gelmiş, bir yudum içip bırakmış. 'Meğerse canım istemiyormuş' dedi.


8 yorum:

Adsız dedi ki...

nedense bu olay bana Pavlov´u hatirlatti..

Adsız dedi ki...

Bu aserme olayini merak ederim nicedir. Merak ederim diyorum ama arastirip okumuslugum da yoktur, oyle tabiatina ters bir merak. :-)
Acaba fizyolojik tetikleyenleri var midir yoksa tamamen psikolojik midir?
Ben hamileyken hic bu olay basima gelmemisti. Karpuz yerdim bol bol ama ben her daim karpuz yerim bol bol, ama yazin. Kisin vuku bulan kar-buz'dur. Acaba kis hamileligi gecirsem canim karpuz ister miydi, kimbilir?
Fakat simdi, hamile degilken, arada bir tuzlu salatalik ve patlamis misir istiyor canim. Bu aserme midir? Canim mi ceker sadece?
Hamile = aserme
Na-hamile= can cekilmesi
Boyle midir? Nasildir?
Bu histerik halim bi aspirinle gecer mi?

Adsız dedi ki...

Bu harika bir blog. Benim abim de izmirde saglik ocaginda hekimlik yaparken ne cok anisi oldugunu, bunlari kaybetmeden yazmasi gerektigini dusunurdum hep. Kendine yazdi mi bilmiyorum ama ben hep bir iki tanesini kulaktan dinledim.
Bu yuvadaki guzellik ise yorumsuz anlatimlar, yorumlari yorumlayanlara birakma.
Cok begendim.

Adsız dedi ki...

aa hayret bisey.
okudukca kendimi keklik gibi hissettim.
nedendir.
:))
bu sefer farkli acidan da olsa, kutlarim, orijinal bir blog.

Adsız dedi ki...

Bazende küçükken memleketimizin bir bölümünde yetişen bir şeyi , o bölgeye ziyaretinizde yersiniz. Büyüyünce canınız ondan çeker, canınızın ne çektiğini hatırlayamazsanız durum fena. Artık ömür boyu "canım bişey çekiyor ama.." diyerek geçirirsiniz.
Selamlar

Adsız dedi ki...

öğrenci evinde kalırken, uzun kış gecelerinde hepimiz o an canımızın çektiklerini sıralar, birbirimizin daha da canını çektirirdik.
annemizin yaprak sarmasından, can eriğe, ev yapımı ayva reçelinden dalından koparılmış yeşil bibere..
sonunda saat henüz 12yi vurmamışsa aramızda birini kura çekip çikolata almaya markete yollardık.
aklıma geldi, yazın getirdi, paylaşıyorum
iyi geceler...

Adsız dedi ki...

Ben asermedim. Herhalde guzel bir histir. Ben daha cok hamileligin asiri kusma bolumune takilmistim. :oP

Adsız dedi ki...

Kadinlar bu kadar mi zorlaniyor? Yani sadece hamilelik suresince sözlerini dinletebildikleri icin bazen abartanlar da olabiliyor bence.
Bunun bazi hanimlar icin sadece psikolojik oldugunu dusunuyorum. Zavallilar hamilelik sonrasi nasilsa bir daha, naz yapmak bir yerde, boyle benzeri birseyi asla isteyemeyecekler eslerinden...
Ben de bayanim ama.. uzuluyorum bu durumdaki bazi hanimlara...