Salı, Mayıs 29, 2007

noterlik





Bugün karnesinin meslek hanesinde okuduğuma göre, emekli bir başkatip ilaç yazdırmaya geldi.
Ne katibi olduğunu sordum.
'Adliyedeydim, noterlik de yaptım' dedi.
'Noter yanında mı çalıştınız yani?' diye sordum.
'Hayır,bizzat noterlik yaptım' dedi.

Eskiden noterlik yapmak için hukuk fakültesi mezunu olmak gerekmiyormuş. O zamanlar çalıştığı Aydın’ın ufak ilçesinde noter olmak isteyen hukuk fakültesi mezunu bulunmadığından, adliyenin en kıdemli katibi olarak noterlik için bakanlık tarafından görevlendirilmiş. Ayrıca bir büro tutmamış, adliyedeki görevinin yanında aynı odada ek iş olarak yapıyormuş. Bir maaş kadar daha ek gelir oluyormuş, ama vergisi çok fazlaymış, bir de iş çok zormuş.

‘Ne zorluğu vardı?’ diye sordum.
Arşiv tutmak zormuş, yıllar sonra bile bir belge sorulduğunda onu bulup çıkarmak zorundaymışsın.
Bu yöntem 1968 yılından sonra kaldırılmış, O da yerine bir avukata bırakmış.