Salı, Mayıs 08, 2007

teneke mahallesi


Bugün çingene mahallesinde çalışan bir ilkokul öğretmeni idrar yaparken yanma yakınması ile başvurdu. Öğrencilerini çok seviyormuş, ama bazı şeylere hala alışamamış: Müzik derslerinde çocuk şarkıları söyleyince bütün sınıf ayağa fırlayıp parmak şıklatarak dans ediyor, hatta 'Öğretmenim siz yapamıyor musunuz, size öğretelim çok kolay!' diyorlarmış.
Beslenme konusunda çok yetersizlermiş. Sadece simit ve 50 kuruşluk yarım ekmek dönerle besleniyorlarmış, hepsinin karnı ağrıyormuş, benizleri solukmuş. Meyve hiç yemiyorlarmış, ders için sınıfa getirdikleri meyveleri bile parça pinçik yapıp atıyorlarmış.
Belediye her gün tetrapak kutuda süt dağıtıyormuş ama onları da içmeyip birbirlerine sıkarak süt savaşları yapıyorlarmış.
Sokaktan yiyecek almamaları konusunda uyarmak garip oluyormuş, çünkü çoğunun babası sokakta yiyecek satarak geçimini sağlıyormuş. Hiç kimse doğru düzgün çalışmıyor, çok küçük miktarlarla kapalı bir ekonomi yürütüyorlarmış. Örneğin şaçlara 1 liraya gölge atan kadınlar varmış.
Uyuşturucu satışı en önemli gelir kaynağıymış. Yeşilay haftasında önce içki şişesi sonra sigara resmi çizip üzerlerine çarpı koymuşlar. Öğrenciler hep bir ağızdan ‘öğretmenim lale de çizelim diye bağırmışlar.
'Lale neymiş?' diye sormuş.
‘Ap’ demişler.
Önceleri 'H' harfini hiç söyleyemiyor ve yazamıyorken yeni yeni; mesela havlu yazın dediği zaman ‘Öğretmenim 'eh'li mi 'eh'siz mi’ diyorlarmış.

İdrar yollarındaki enfeksiyonu için Azosilin tb 3x1 yazdım.

Fotoğraflar Bombay'dan.


3 yorum:

Adsız dedi ki...

İnanamıyorum!!!
Yani içim acıyor, yazık bu çocuklara..O ailelerde doğmak Onların tercihleri değildi..Ne biçim bi yaşam şeklidir bu, yarabbi!!! Tamam neşelerine bişey demiyorum, ama beslenme, pislik, hele süt içmemek ne demek?!! Benim oğlum halen günde 1 litre süt içiyor..Offf oofff... Allah o öğretmene de acısın...
Aslında sözün bittiği yerdir burası! Ne desek boş...
egeden

sumuklubocek dedi ki...

aci gercekler bir yana, muzik dersindeki olaya cok guldum ben. bu kadar olayin icinde boylesi neseli olabilmeleri de ayri bir konu tabii...

Adsız dedi ki...

Okurken içim parçalandı,ilerdeki yapmak istediklerim başında,dünyada imkanı olmayan çocuklara elimden geldiğince yardım etmek...Duygu sömürüsü yapmak istemem ama onların yerinde bizlerde olabilirdik.