Salı, Ağustos 26, 2008

havuz bakımı



Bugün yazı Çeşme’de geçiren emekli bir hastam ilaç yazdırmaya geldi.
Tatilin nasıl geçtiğini sordum.
“Ne tatili Doktor Bey, ben orada havuz temizliği yapıyordum, ama bıraktım” dedi.
“Zor mu havuz temizliği yapmak?” dedim
“Zor tabi her gün ilgilenmek lazım.
Daha havuz boşken Porç
öz gibi kireç çözücüleriyle fırçalıyorsun, kireci gitsin diye, maske takıyorum ama o sıcakta insanın nefesi kesiliyor.
Sonra yosun, ufak salyangoz gibi şeyleri tutmasın diye Ph 4 diye başka bir ilaç var, onu sürüyorsun. Havuzu doldurup devridaim yaptırıyorsun.
Her akşam ilaçları var, Klorak koyuyorsun, tableti tozu var, akşamdan atıyorsun, pompayı kapatıyorsun. Gece o ilaçlar havuzdaki bütün görünmeyen pisliği dibe çöktürüyor. Sabah uzun saplı elektrik süpürgesine benzeyen bir vakumla havuzun dibine çökmüş olanları temizliyorsun, ve sizin idrar tahlili gibi renkli çubukla ölçüm yapıyorsun. Klorak fazla olursa gözü yakıyor, o zamana suya bir tur attırıyorsun.
Bunlarla da bitmiyor, bazen ufak çocuk sokuyorlar, çocuk ne bilsin korkuyor, afedersin havuza pisliyor. O zaman herkesi çıkartıp havuzu temizleyip yeni baştan ilaçlayıp devridaim yaptırıyorsun, zor iş, yoruldum, bıktım yapmayacağım artık” dedi

İlk fotoğraf Çağlar Tükel'in

1 yorum:

Goksu dedi ki...

Bi arkadasim, evinin kendi havuzunun bakimini yaptiktan sonra bundan sonra "asla havuza girmem , bu kadar temizligi hangi havuz yapiyor" demisti. O gun bugundur , bende havuza girmeye sicak bakmiyorum...