Salı, Ağustos 05, 2008

çocukluk aşkı


Bugün çarpıntı ve bayılma hissi ile başvuran 19 yaşında bir genç kızı muayene ettikten sonra fiziksel bir araz bulamadığımdan canını sıkan bir konu olup olmadığını sordum.
Biraz tereddütle
“Yok” dedi
Bu yaşlarda en sık karşılaşılan sıkıntı kaynağı karşı cinsle ilişkiler olduğundan erkek arkadaşı olup olmadığını sordum.
“Hem var, hem yok. Aslında bu konu beni çok düşündürüyor, sizce yakınmalarımın kaynağında bu olabilir mi?” diye sordu
“Bilmem sence?” dedim ve kendisini düşündüren sorunun ne olduğunu sordum
“Uzun hikaye, bizim 14 yıllık bir ilişkimiz var” dedi.5 yaşından beri birbirlerini platonik olarak seviyorlarmış, arkadaşı kendinden 2 yaş büyükmüş. Son zamanlarda arkadaşı ilişkilerini daha ileriye götürmek için baskı yapmaya başlamış.
Kendisi ise bu ilişkiye çok önemsediğinden, ve
14 yılını verdiğinden ya bir sorun çıkarsa ne yaparım, yıkılırım korkusu ile uzak duruyor, bu da aralarında sorun yaratıyormuş.


Her türlü sevme ve sahiplenme eyleminin belli bir oranda kaybetme riski de içerdiğini, bu riski üstlenmeden hayatta hiçbir şey yapılamayacağını söyledim ve Erich Fromm’un Sevme Sanatı adlı kitabını okumasını önerdim.


Çarpıntı ve bayılma hissi gelince içmesi için Opipramol 2 mg 1x1 yazdım, yaz tatilini evde boş oturararak değil sosyal faaliyetlerde bulunarak ve spor yaparak geçirmesinin sıkıntılarını çok azaltacağını, belki ilaca hiç gereksinim duymayacağını belirttim.


İlk fotoğraf Murat Yılmaz'ın

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Hastalarınıza baktığınız anda çoğu doktordan daha fazla şey görmeniz çok güzel. YAklaşımınız gerçekten yeni mezun hekimlerin örnek alması gereken cinsten. Tebrik ederim. Saygı duyarım.

Bu arada opipramol'ün piyasada 2 MG Formları var mı bilmiyorum. Merak ettim araştırdım bulamadım, en çok bilinen piyasa ismiyle Deprenil denen ilaç 50MG. Bir farklılık varsa öğrenmek isterim tabi. Tekrardan saygılar.

Adsız dedi ki...

harika bir anlatım biçimi kitap yazmalısınız yada bu siteye yazdıklarınızı kitaplaştırın derimm. inanaın çok satar